Nowy blask dworca w Mrzezinie: Komfort i nowoczesność dla podróżnych
- Marek Zioła
- 6 dni temu
- 2 minut(y) czytania

Po gruntownej przebudowie, dworzec kolejowy w Mrzezinie zyskał zupełnie nowe oblicze, stając się nowoczesną i komfortową przestrzenią dla pasażerów. Inwestycja PKP S.A. nie tylko przywróciła historyczny charakter obiektu, ale również znacząco poprawiła jego funkcjonalność i dostępność. To kolejna ważna zmiana na kolejowej mapie województwa pomorskiego, po niedawnym udostępnieniu odnowionego dworca w Wejherowie.
Dworzec w Mrzezinie, którego historia sięga początku XX wieku i związana jest z linią kolejową do Helu, obsługuje dziś liczne pociągi regionalne kursujące między Gdynią, Władysławowem a Helem. Dzięki przeprowadzonej modernizacji, podróżni zyskali obiekt spełniający współczesne standardy.
Nowoczesna architektura i funkcjonalne wnętrze
Elewacja dworca przeszła kompleksową metamorfozę. Została wykończona estetycznymi, szaro-beżowymi płytkami elastycznymi, a duże przeszklenia wpuszczają do wnętrza naturalne światło, rozjaśniając poczekalnię. Budynek został powiększony o nową wiatę od strony południowej, pod którą znajdują się letnia poczekalnia oraz praktyczne stojaki rowerowe. Na zewnątrz zamontowano nowe zegary oraz czytelne napisy z logotypem PKP S.A., nazwą stacji od strony torów i informacją „dworzec kolejowy” od strony miejscowości.
Wnętrze dworca charakteryzuje się minimalistycznym i nowoczesnym designem. Klimatyzowana poczekalnia wyposażona jest w wygodne ławki, gabloty z rozkładami jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów, zegar oraz toaletę przystosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Przyjazne otoczenie i ekologiczne rozwiązania
Zmiany objęły również otoczenie dworca. Powstały nowe chodniki i nawierzchnia drogi dojazdowej, a w pobliżu zorganizowano sześć miejsc parkingowych. Dodatkowo, pojawiły się nowe elementy małej architektury, a zieleń wokół budynku została uporządkowana.
Dworzec w Mrzezinie stał się bardziej ekologiczny dzięki zastosowaniu energooszczędnego oświetlenia i pompy ciepła. Na dachu zamontowano panele fotowoltaiczne, które będą produkować zieloną energię. Dzięki eliminacji barier architektonicznych i licznym usprawnieniom, budynek jest teraz w pełni dostępny dla wszystkich podróżnych, w tym osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności. Został także wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa oraz inteligentne systemy zarządzania budynkiem.
Koszt przebudowy dworca w Mrzezinie wyniósł 4,49 mln zł brutto. Inwestorem była spółka Polskie Koleje Państwowe S.A., projekt architektoniczny opracowała pracownia Buden, a prace budowlane zrealizowała firma 3JM Michał Bryłka z Kwidzyna. Opracowanie dokumentacji projektowej zostało dofinansowane ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło zdjęcia: Polskie Koleje Państwowe
Comments