PKP Intercity ogłasza przetarg na naprawę P4 30 lokomotyw EU/EP. Analiza SWZ
- Marek Zioła
- 15 kwi
- 2 minut(y) czytania
Zaktualizowano: 16 kwi

PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 30 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. To ważny krok w kierunku modernizacji i utrzymania taboru kolejowego, który ma kluczowe znaczenie dla komfortu i bezpieczeństwa podróży pasażerów. Szczegółowe informacje zawarte w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) pozwalają potencjalnym wykonawcom na przygotowanie kompleksowych i konkurencyjnych ofert.
PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 30 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. To istotne zamówienie ma na celu zapewnienie sprawności i niezawodności taboru kolejowego, co bezpośrednio wpłynie na komfort i bezpieczeństwo podróży pasażerów. Przetarg ten jest kluczowym elementem strategii PKP Intercity, mającej na celu utrzymanie wysokiego standardu usług kolejowych.
Analiza Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) i kryteria oceny ofert
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) dokładnie określa wymagania, jakie muszą spełnić wykonawcy, aby móc ubiegać się o to zamówienie. Dokument ten zawiera szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofert oraz wymagań technicznych i finansowych.
Przedmiot zamówienia: Naprawa okresowa na 4-tym poziomie utrzymania (P4) 30 lokomotyw serii EU/EP07.
Warunki udziału w postępowaniu: Wykonawcy muszą spełnić określone wymagania dotyczące sytuacji finansowej, doświadczenia technicznego oraz kwalifikacji zawodowych.
Kryteria oceny ofert: Oferty będą oceniane na podstawie następujących kryteriów i ich wag:
Cena jednostkowa stałego zakresu naprawy P4 (CS) – 70%
Cena za prace wykraczające poza stały zakres naprawy (CPW) – 20%
Okres rękojmi i gwarancji na całą lokomotywę po naprawie (G) – 5%
Termin wykonania naprawy jednej lokomotywy (T) – 5%
Wymagania techniczne i finansowe: Wykonawcy muszą wykazać się odpowiednim potencjałem technicznym i finansowym, aby móc zrealizować zamówienie zgodnie z wymaganiami zamawiającego.
Szczegóły przetargu i terminy
Numer referencyjny ogłoszenia to 2025-OJS074-00245529-PL, a rodzaj procedury to otwarta. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu upływa 29 kwietnia 2025 roku. Nabywcą jest PKP Intercity S.A. Całość zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy, przy czym naprawa jednej lokomotywy nie może trwać dłużej niż 60 dni kalendarzowych. Przetarg jest nieograniczony, a komunikacja odbywa się elektronicznie przez platformę zakupową. Przewidziano również aukcję elektroniczną w celu wyboru najkorzystniejszej oferty.
Wymagania finansowe i techniczne
Wykonawca musi wykazać się posiadaniem środków lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 1 mln zł dla każdej z dwóch części zamówienia. Wymagane jest również doświadczenie w realizacji co najmniej 2 napraw P4 lub dostaw lokomotyw elektrycznych w ciągu ostatnich 5 lat. Dodatkowo, wykonawca musi być wpisany na Listę Kwalifikowanych Dostawców PKP Intercity lub złożyć odpowiedni wniosek w terminie wskazanym w SWZ.
Gwarancja i rękojmia
PKP Intercity wymaga, aby lokomotywa po naprawie objęta była co najmniej 24-miesięczną gwarancją. Dodatkowo, przewidziano dłuższe okresy gwarancji na malowanie, przezwojenia maszyn elektrycznych, łożyska osiowe i koła oraz osie zestawów kołowych. Osoby wykonujące kluczowe czynności, takie jak demontaż, montaż czy diagnostyka, muszą być zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
Ważne zapisy i kwalifikacja wykonawców
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, ale przewiduje prawo opcji na dodatkowe 10 lokomotyw. Rozwiązania równoważne są akceptowane, pod warunkiem spełnienia wszystkich wymaganych parametrów. Dokumentacja techniczna jest udostępniana na wniosek wykonawcy przez Platformę Zakupową. Kwalifikacja wykonawców opiera się na zasadzie spełnia/nie spełnia, a wymagane dokumenty to między innymi JEDZ oraz oświadczenia o spełnianiu warunków i braku podstaw do wykluczenia.
Źródło zdjęcia: Facebook I Paweł Talaga
Comments