top of page

Indonezja: Dziewięć milionów pasażerów kolei dużych prędkości Dżakarta-Bandung

KCIC 400-5 The KCIC 400-5

Od momentu uruchomienia w październiku 2023 roku, innowacyjna linia kolei dużych prędkości łącząca dynamiczną stolicę Indonezji, Dżakartę, z malowniczym Bandungiem, stolicą prowincji Jawa Zachodnia, osiągnęła imponujący wynik przewożąc aż 9 milionów pasażerów do 27 kwietnia 2025 roku. To znaczące osiągnięcie podkreśla popularność i efektywność tego nowoczesnego środka transportu. Spółka PT Kereta Cepat Indonesia China (KCIC), odpowiedzialna za eksploatację tej strategicznej linii, podała również, że w tym samym okresie pociągi pokonały łącznie imponującą odległość ponad 4,11 miliona kilometrów, realizując przy tym 26 168 bezproblemowych kursów.


Kolej dużych prędkości Dżakarta-Bandung niemal natychmiast zyskała uznanie wśród podróżnych, stając się preferowanym wyborem dla wielu osób przemieszczających się między tymi dwoma kluczowymi centrami miejskimi. Jednym z głównych powodów tak dużej popularności jest znaczące skrócenie czasu podróży, co w zatłoczonej aglomeracji, jaką jest Dżakarta i jej okolice, ma nieocenioną wartość. Średnia dzienna liczba realizowanych połączeń wynosi 62, co zapewnia pasażerom elastyczność w planowaniu podróży. Co więcej, w dniach o największym natężeniu ruchu, z usług kolei skorzystało aż 24 350 pasażerów, co świadczy o jej kluczowej roli w systemie transportowym regionu.


Technologiczne zaawansowanie i komfort podróży


Projekt kolei dużych prędkości Dżakarta-Bandung to nie tylko skrócenie czasu podróży, ale także podniesienie standardu komfortu i bezpieczeństwa podróżowania. Nowoczesne pociągi kursujące na tej linii charakteryzują się zaawansowanymi technologiami, które gwarantują płynną i cichą jazdę. Długość trasy wynosząca 142,3 kilometra pokonywana jest z maksymalną prędkością 350 kilometrów na godzinę, co jest imponującym osiągnięciem inżynieryjnym. Przed uruchomieniem szybkiej kolei, podróż między Dżakartą a Bandungiem mogła trwać nawet ponad trzy godziny, często wiążąc się z korkami i nieprzewidywalnymi opóźnieniami. Obecnie, dzięki kolei dużych prędkości, ten sam dystans pokonywany jest w zaledwie 46 minut, co stanowi rewolucyjną zmianę dla osób dojeżdżających do pracy, studentów czy turystów.


Symbol współpracy i nowoczesnej infrastruktury


Inwestycja w kolej dużych prędkości Dżakarta-Bandung jest także symbolem udanej współpracy międzynarodowej między Chinami a Indonezją w dziedzinie rozwoju nowoczesnej infrastruktury transportowej. Projekt ten pokazuje, jak połączone siły i wiedza specjalistyczna obu krajów mogą przyczynić się do stworzenia rozwiązań, które znacząco poprawiają jakość życia obywateli i stymulują wzrost gospodarczy regionu. Osiągnięte dotychczas wyniki, w postaci liczby przewiezionych pasażerów i pokonanych kilometrów, świadczą o strategicznym znaczeniu tej inwestycji dla przyszłości transportu w Indonezji.


Źródło zdjęcia: Wikipedia I Dwifa Bagaskoro S A

Comments


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page