Koniec Ery: Brema żegna legendarne tramwaje GT8N
- Marek Zioła

- 17 kwi
- 1 minut(y) czytania

Po ponad trzech dekadach służby, Brema pożegnała ostatni tramwaj GT8N, kończąc tym samym pewną epokę w historii miejskiego transportu. Pojazd o numerze 3072, który w niedzielę odbył swój pożegnalny kurs, przejechał imponujące 1,9 miliona kilometrów.
Tramwaje GT8N, znane również jako „3000er”, przez lata stały się nieodłącznym elementem krajobrazu Bremy. Ich charakterystyczny wygląd i niezawodność zyskały uznanie zarówno mieszkańców, jak i pasjonatów komunikacji miejskiej. Ostatni kurs GT8N to symboliczne zamknięcie pewnego rozdziału w historii Bremy.
Technologiczny Przełom i Komfort Pasażerów
GT8N, co w tłumaczeniu oznacza „przegubowy wagon silnikowy, ośmioosiowy i normalnotorowy”, były pionierskimi pojazdami, które zrewolucjonizowały transport publiczny w Bremie. Thorsten Harder, dyrektor techniczny BSAG, podkreśla, że tramwaje te wyznaczyły nowe standardy techniczne.
„GT8N były pierwszymi na świecie seryjnie produkowanymi, w pełni niskopodłogowymi tramwajami, które umożliwiały bezbarierową podróż. Dzięki bezstopniowemu wsiadaniu i wysiadaniu oraz nowym przestrzeniom specjalnym dla wózków inwalidzkich czy dziecięcych, oferowały większy komfort wszystkim pasażerom”
- dodaje.
Historia i Dziedzictwo GT8N
Tramwaje GT8N, produkowane w Norymberdze przez konsorcjum MAN i AEG we współpracy z BSAG, zaczęły kursować po Bremie na początku lat 90. Pierwszy z 78 zamówionych niskopodłogowych tramwajów zadebiutował na linii 2, szybko zdobywając popularność wśród pasażerów.
Ich wycofanie z regularnej służby to nie tylko koniec pewnej ery, ale także moment refleksji nad ewolucją transportu miejskiego i znaczeniem innowacji w dążeniu do komfortu i dostępności dla wszystkich.
Źródło zdjęcia: Weser Kurier















Komentarze