Pendolino wydłuża trasę do Świnoujścia: Nowe połączenie z Warszawy
- Marek Zioła
- 23 maj
- 2 minut(y) czytania

PKP Intercity ogłasza rozszerzenie siatki połączeń Express InterCity Premium. Od 18 czerwca 2025 roku popularne pociągi Pendolino będą docierać do Świnoujścia, oferując bezpośrednie połączenie stolicy z nadmorskim kurortem. Inicjatywa ta ma na celu ułatwienie podróży pasażerom, zwiększając dostępność komfortowego transportu kolejowego.
Od 18 czerwca 2025 roku pociągi Express InterCity Premium (EIP), znane szerzej jako Pendolino, będą kursować w wydłużonej relacji do Świnoujścia. Dotychczas połączenie to było realizowane na trasie Warszawa – Szczecin. Rozszerzenie trasy ma na celu poprawę komfortu podróży i zwiększenie dostępności nadmorskich miejscowości dla pasażerów z centrum Polski.
Nowy rozkład jazdy i ceny biletów
Pierwszy kurs do Świnoujścia zaplanowano na 18 czerwca. Czas podróży na tej trasie wyniesie 5 godzin i 37 minut. Ze stolicy pociąg będzie odjeżdżał o godzinie 16:00, docierając do Świnoujścia o godzinie 21:37. Godziny te zostały dopasowane tak, aby pasażerowie mieli możliwość przesiadki na nocne promy do Szwecji. W przeciwnym kierunku, ze Świnoujścia do Warszawy, pierwszy pociąg wyruszy 19 czerwca o godzinie 6:22, docierając do stolicy o godzinie 11:59. Bilety na nowe połączenie są już dostępne w kasach dworcowych, na stronie internetowej intercity.pl oraz w aplikacji mobilnej PKP Intercity. Ceny biletów w drugiej klasie rozpoczynają się od 89 zł na trasie Warszawa – Świnoujście, od 49 zł z Poznania oraz od 29 zł ze Szczecina.
Komfort podróży w Pendolino
Pociągi Pendolino, kursujące w kategorii Express InterCity Premium, oferują wysoki standard podróży. W składach dostępnych jest łącznie 402 miejsca, w tym 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Każde miejsce wyposażone jest w regulowany fotel, rozkładany stolik, indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne. Pasażerowie mają do dyspozycji również wieszaki i półki na bagaż podręczny, a także dostęp do sieci Wi-Fi. Składy Pendolino są przystosowane do potrzeb różnych grup pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami. Miejsca siedzące są oznaczone alfabetem Braille’a, a w trzecim członie składu zamontowano windę ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie. Dodatkowo, pociągi posiadają trzy przedziały dla opiekunów z dziećmi, a jedna z toalet wyposażona jest w przewijak. W środkowej części składu znajduje się część restauracyjna WARS, oferująca posiłki i napoje. Pasażerowie pierwszej klasy otrzymują poczęstunek serwowany bezpośrednio do miejsca.
Commentaires