top of page

Rozbudowa marokańskiej kolei dużych prędkości Al Boraq


Tor kolejowy

Maroko inwestuje w rozbudowę swojej jedynej w Afryce linii kolei dużych prędkości Al Boraq, łączącej obecnie Kenitrę z Tangierem. Koszt tej inwestycji szacuje się na 5 milionów dolarów. W ramach szerszej inicjatywy kolejowej planowane jest dodanie kolejnych 430 kilometrów torów, które połączą linię z Rabatem, Casablancą i Marrakeszem – trzema kluczowymi ośrodkami politycznymi, gospodarczymi i turystycznymi kraju.


Rozbudowa istniejącej linii Al Boraq jest częścią ambitnego planu rozwoju infrastruktury kolejowej w Maroku. Inwestycja ta ma na celu usprawnienie transportu między najważniejszymi miastami kraju, co przyczyni się do wzrostu gospodarczego i ułatwi podróżowanie zarówno mieszkańcom, jak i turystom. Projekt obejmuje nie tylko budowę nowych odcinków torów, ale także zakup nowoczesnego taboru kolejowego.


Nowoczesny tabor dla rozbudowanej sieci


Wraz z rozbudową linii planowany jest zakup futurystycznej floty składającej się z 168 pociągów. Nowy tabor ma zapewnić wysoki komfort podróży i skrócić czas przejazdu między połączonymi miastami. Ponadto, w każdym z nowo połączonych ośrodków miejskich przewidziano system transportu miejskiego, co ma ułatwić pasażerom dotarcie do stacji kolejowych i dalsze podróżowanie po mieście.


Afrykański lider w kolejach dużych prędkości


Maroko, dzięki swojej inwestycji w Al Boraq, umacnia swoją pozycję lidera w dziedzinie kolei dużych prędkości na kontynencie afrykańskim. Rozbudowa istniejącej linii i planowany zakup nowoczesnego taboru stanowią znaczący krok w rozwoju infrastruktury transportowej kraju, co przyniesie korzyści zarówno gospodarcze, jak i społeczne.


Źródło zdjęcia: Unsplash

Comments


Ostatnie artykuły

Kategorie

bottom of page