top of page

Jednolita opłata 20 bahtów za kolej elektryczną w Bangkoku. Od 1 października

Kolej elektryczna w Bangkoku
Źródło zdjęcia: nationthailand.com

Rząd Tajlandii wprowadza politykę jednolitej taryfy 20 bahtów za przejazdy koleją elektryczną w Bangkoku i sąsiednich prowincjach. Zapewnienia w tej sprawie zostały przedstawione podczas seminarium zorganizowanego przez Tajską Radę Konsumentów. Polityka ma na celu uczynienie transportu publicznego bardziej dostępnym i przystępnym cenowo dla wszystkich mieszkańców, z dziennymi kosztami podróży nieprzekraczającymi 60 bahtów.


Tajska Rada Konsumentów zorganizowała seminarium, podczas którego potwierdzono, że od 1 października 2025 roku zostanie wprowadzona jednolita opłata w wysokości 20 bahtów za przejazdy koleją elektryczną w Bangkoku i okolicznych prowincjach. Kritchanon Aiyapanya, wiceminister transportu i rzecznik Ministerstwa Transportu, podkreślił podczas seminarium, że rząd Pheu Thai i Ministerstwo Transportu dążą do tego, aby transport publiczny był przystępny cenowo i dostępny dla wszystkich. Zaznaczył, że ta polityka ma na celu obniżenie dziennych kosztów dojazdów.


Dostępny transport publiczny dla wszystkich


Kritchanon Aiyapanya wyjaśnił, że planowane jest wprowadzenie jednolitej taryfy w wysokości 10 bahtów za autobusy i 20 bahtów za kolej elektryczną. Ma to pomóc pasażerom w utrzymaniu dziennych kosztów podróży poniżej 60 bahtów. Zauważył również, że te koszty będą stanowiły mniej niż 10% minimalnego dziennego wynagrodzenia, co jest zgodne z propozycją Tajskiej Rady Konsumentów, aby ograniczyć wydatki na dojazdy. Celem jest zapewnienie, że transport publiczny nie będzie stanowił nadmiernego obciążenia finansowego dla mieszkańców Bangkoku i okolic.


Zmiany prawne i terminy wdrożenia


Kritchanon potwierdził, że polityka jednolitej opłaty 20 bahtów zostanie wdrożona zgodnie z harmonogramem, pod warunkiem wprowadzenia zmian i uchwalenia trzech kluczowych ustaw. Są to: ustawa o Urzędzie Transportu Masowego (Mass Rapid Transit Authority Act), ustawa o zarządzaniu wspólnymi biletami (Common Ticket Management Bill) oraz ustawa o Departamencie Transportu Kolejowego (Department of Rail Transport Act). Oczekuje się, że ustawy te zostaną przyjęte do końca września, co umożliwi uruchomienie programu zgodnie z planem w październiku. Proces legislacyjny jest niezbędny do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania i finansowania systemu jednolitej taryfy.


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.pl

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page