PKP PLK podpisały umowę na dużą modernizację przejazdów kolejowych
- Marek Zioła
- 2 dni temu
- 2 minut(y) czytania

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły wyniki przetargu na realizację kluczowej inwestycji, mającej na celu poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych w ośmiu regionach Polski. Wyłonienie wykonawcy dla tego strategicznego zadania oznacza kolejny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa zarówno kierowców, jak i pasażerów kolei na 46 przejazdach. Projekt, którego wartość przekracza 200 milionów złotych, zostanie zrealizowany w ramach szerszego przedsięwzięcia „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych - etap VII”, finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Rozstrzygnięcie przetargu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to ważny moment dla poprawy bezpieczeństwa na polskiej sieci kolejowej. Wybrana firma zajmie się kompleksową modernizacją 46 przejazdów kolejowo-drogowych, co znacząco wpłynie na komfort i bezpieczeństwo podróżujących. Inwestycja obejmie swoim zasięgiem województwa śląskie, małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie, opolskie oraz dolnośląskie. O tej inwestycji informowaliśmy już wcześniej na łamach KoleoNews.pl
Zakres prac objętych kontraktem
Wybrany wykonawca, firma WADOMA W. MAŁKOWIAK, W.BODZIONY SPÓŁKA KOMANDYTOWA, będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie i wykonanie robót. W ramach kontraktu przewidziano modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), instalację nowoczesnych systemów telekomunikacyjnych oraz urządzeń i układów elektroenergetyki do 1 kV. Dodatkowo, w celu ochrony środowiska, powstaną nowe obiekty.
Zadaniem wykonawcy będzie również sporządzenie kompleksowej dokumentacji, w tym projektu wykonawczego oraz geodezyjnej dokumentacji powykonawczej. Prace obejmą także wynajem sprzętu i operatorów, niezbędne rozbiórki, roboty geodezyjne, a także prace związane z siecią trakcyjną i liniami potrzeb własnych. Ważnym elementem będzie również modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych i dróg dojazdowych. Projekt zakłada również usuwanie kolizji z istniejącą infrastrukturą zewnętrzną i wewnętrzną, wykonanie dokumentacji dendrologicznej oraz wycinkę drzew. Aby zapewnić płynność ruchu, wykonawca będzie odpowiedzialny za organizację ruchu drogowego i kolejowego zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu robót.
Finansowanie i harmonogram realizacji
Łączna wartość zawartej umowy wynosi 202 107 418,29 złotych brutto. Projekt jest współfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), co podkreśla jego strategiczne znaczenie dla rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce.
Realizacja zamówienia przewidziana jest na 541 dni od daty podpisania umowy. Zakończenie wszystkich robót i przekazanie kompletnej dokumentacji planowane jest w ciągu 371 dni. Pozostały czas zostanie przeznaczony na uzyskanie zezwoleń na dopuszczenie podsystemów strukturalnych do eksploatacji, co ma nastąpić nie później niż 170 dni od daty ostatniego odbioru końcowego. Realizacja tego projektu stanowi kolejny krok w dążeniu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa na sieci kolejowej.
Comments