Alstom i Metro de Sevilla z umową na konserwację i modernizację systemów sygnalizacji
- Marek Zioła

- 12 cze
- 2 minut(y) czytania

Alstom i Metro de Sevilla zawarły porozumienie dotyczące konserwacji i modernizacji systemów sygnalizacji kolejowej. Celem umowy jest zapewnienie zwiększonej dostępności oraz bezpieczeństwa linii metra w Sewilli w nadchodzących latach. Partnerstwo to, trwające od momentu inauguracji metra w 2009 roku, ma na celu dalsze świadczenie usług na wysokim poziomie dla mieszkańców i turystów Sewilli.
Umowa obejmuje kompleksową konserwację systemów sygnalizacji, zarówno w zakresie urządzeń przytorowych, takich jak sygnały, obwody torowe, napędy zwrotnicowe i pomieszczenia techniczne, jak i systemów pokładowych pociągów. Jest to strategiczne posunięcie mające na celu utrzymanie wysokiego poziomu wydajności i bezpieczeństwa infrastruktury metra.
Zakres prac modernizacyjnych
W ramach nowo podpisanej umowy przewidziano wymianę blokad, modernizację sprzętu oraz narzędzi do stałych balis przytorowych. Dodatkowo, kontrakt obejmuje dostawę niezbędnych części zamiennych i zapasów naprawczych na czas trwania umowy. Kluczowym elementem jest również wymiana sprzętu pokładowego oraz interfejsu maszynista-maszyna, co przyczyni się do poprawy ergonomii pracy i efektywności operacyjnej. Alstom zobowiązał się również do prowadzenia okresowych szkoleń dla personelu metra w Sewilli, co ma zapewnić bieżące podnoszenie kwalifikacji i adaptację do nowych technologii.
Luciano Barbieri, dyrektor zarządzający D&IS Alstom Hiszpania i Portugalia, podkreślił strategiczne znaczenie tej umowy. Stwierdził, że współpraca z Metro de Sevilla od 2009 roku jest kontynuowana z celem świadczenia najlepszych usług. Dodał również, że dzięki doświadczeniu w sektorze Alstom będzie mógł zwiększyć wsparcie techniczne, wprowadzić ulepszenia technologiczne, zwiększyć łatwość konserwacji oraz wspierać efektywne zarządzanie systemami bezpieczeństwa przez cały cykl ich życia.
Jorge Maroto, dyrektor zarządzający Metro de Sevilla, wskazał, że dzięki porozumieniu z Alstom Spain zostaną dokonane niezbędne inwestycje w systemy sygnalizacji kolejowej, aby zapewnić ich wydajność na zadowalającym poziomie w nadchodzących latach. Podkreślił również zaangażowanie w utrzymanie najwyższego poziomu jakości i bezpieczeństwa w operacjach metra.
Metro de Sevilla i Alstom w kontekście globalnym
Metro de Sevilla, będące spółką koncesyjną Junta de Andalucía, zostało utworzone w 2003 roku w celu projektowania, budowy i obsługi międzymiastowej linii 1 metra w Sewilli. Linia ta, zainaugurowana 2 kwietnia 2009 roku, obsługuje około 230 000 mieszkańców i stanowi istotne ogniwo komunikacyjne w Sewilli i jej obszarze metropolitalnym. Głównymi udziałowcami Metro de Sevilla są Globalvia z 88,23% udziałów oraz Junta de Andalucía z 11,77%. W 2024 roku Metro de Sevilla przewiozło prawie 23 miliony pasażerów, dążąc do pozycji wiodącej opcji transportu publicznego i modelu zrównoważonej społecznie mobilności.
Alstom jest uznanym światowym liderem w dziedzinie systemów sygnalizacji i sterowania miejskiego, posiadającym ponad 30-letnie doświadczenie we wdrażaniu systemów sygnalizacji metra nowej generacji. Produkty sygnalizacji miejskiej Alstom są wykorzystywane na ponad 270 liniach na całym świecie, w tym na 100 liniach bezobsługowych, między innymi w metrach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao, São Paulo, Paryżu, Rijadzie, Mediolanie i Szanghaju.















Komentarze