top of page

Inwestycja w przyszłość: Wrocław z unijnym wsparciem na strategiczne linie tramwajowe

Tramwaj MPK Wrocław
Fot. Wikipedia I Janusz Jakubowski

Wrocław stawia na zrównoważony transport. Umowa na projekt „Zintegrowany System Transportu Szynowego – etap IV” została podpisana, gwarantując rozwój sieci tramwajowej oraz modernizację kluczowych węzłów komunikacyjnych, co przyczyni się do znacznej poprawy jakości życia mieszkańców.


Wrocław, jako beneficjent projektu „Zintegrowany System Transportu Szynowego – etap IV”, otrzymał znaczące dofinansowanie z Unii Europejskiej, które pozwoli na realizację strategicznych inwestycji w infrastrukturę tramwajową. Całkowita wartość projektu to ponad 338 milionów złotych, z czego blisko 190 milionów pochodzi z funduszy unijnych. Inwestycje mają na celu rozwój zrównoważonego i efektywnego systemu transportu publicznego, co jest kluczowe dla dynamicznie rozwijającego się miasta.


Rozbudowa sieci tramwajowej: Tramwaj na Swojczyce i nowe mosty Chrobrego


Najważniejszym elementem projektu jest budowa trasy tramwajowej na osiedle Swojczyce. To długo oczekiwana inwestycja, która znacząco poprawi dostępność komunikacyjną tej części Wrocławia. W ramach zadania powstaną również nowe mosty Chrobrego, które będą kluczowym elementem nowej trasy. Realizacja tego etapu projektu ma nie tylko ułatwić dojazd mieszkańcom Swojczyc do centrum miasta, ale także odciążyć istniejące połączenia drogowe, promując tym samym ekologiczne formy transportu.


Modernizacja infrastruktury: Mijanka przy Przyjaźni i węzeł Dubois-Drobnera


Projekt obejmuje również dwie kluczowe modernizacje istniejącej infrastruktury tramwajowej. Powstanie nowa mijanka tramwajowa przy ulicy Przyjaźni, co zwiększy przepustowość linii tramwajowych w tej okolicy i poprawi płynność ruchu. Kolejnym ważnym elementem jest przebudowa węzła przystankowego Dubois-Drobnera. Ta inwestycja ma na celu usprawnienie przesiadek, poprawę bezpieczeństwa pasażerów oraz podniesienie komfortu korzystania z komunikacji miejskiej w jednym z najbardziej ruchliwych punktów Wrocławia.


Działania towarzyszące i cele długofalowe


Oprócz zadań inwestycyjnych, projekt „Zintegrowany System Transportu Szynowego – etap IV” przewiduje również działania nieinwestycyjne, takie jak kampanie informacyjno-promocyjne oraz edukacyjne. Mają one na celu zwiększenie świadomości mieszkańców na temat korzyści płynących z korzystania z transportu publicznego oraz promocję zrównoważonych form mobilności. Całość działań ma przyczynić się do stworzenia wrocławskiego systemu transportu publicznego, który będzie sprawny, efektywny, inteligentny i bezpieczny, a przede wszystkim dostępny dla wszystkich użytkowników. Realizacja projektu ma zakończyć się do końca 2027 roku, co oznacza, że już niedługo mieszkańcy Wrocławia będą mogli cieszyć się z efektów tych znaczących zmian.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page