top of page

Koleje Małopolskie podpisały umowę na budowę nowego zaplecza technicznego w Oświęcimiu

Stół przykryty niebieskim obrusem, na którym leżą dwie teczki z dokumentami i długopisami. Na stole stoją trzy małe flagi: Unii Europejskiej, Polski i województwa małopolskiego. W tle widać niewyraźne tory kolejowe.
Fot. Koleje Małopolskie

Koleje Małopolskie podpisały umowę na budowę i wyposażenie zaplecza technicznego w stacji Oświęcim. Inwestycja ma na celu usprawnienie obsługi taboru kolejowego, eliminując potrzebę transportowania pociągów do innych lokalizacji. Projekt o wartości około 50 milionów złotych jest współfinansowany ze środków europejskich.


Koleje Małopolskie zawarły umowę wykonawczą z firmą Budmiex SA na realizację projektu pod nazwą "Budowa i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego w stacji Oświęcim". Przedsięwzięcie będzie realizowane w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Całkowita wartość umowy wykonawczej brutto wynosi 39 346 470,00 zł. Projekt ten, którego szacowana wartość całkowita to około 50 000 000,00 zł, otrzymał znaczące wsparcie finansowe z funduszy europejskich, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, w wysokości 29 113 483,90 zł.


Cel i zakres nowego zaplecza technicznego


Głównym celem inwestycji jest stworzenie kompleksowego zaplecza technicznego, które umożliwi Kolejom Małopolskim efektywniejsze zarządzanie taborem. W ramach projektu powstanie hala naprawcza z częścią socjalną, budynek techniczny oraz wiata. Planuje się również budowę nowych torów i rozjazdów, a także instalację nowoczesnych systemów technicznych niezbędnych do obsługi paboru kolejowego.


Dzięki realizacji tego projektu, Koleje Małopolskie będą mogły wykonywać przeglądy techniczne, naprawy oraz obsługę sanitarną pociągów bezpośrednio w Oświęcimiu. Eliminuje to dotychczasową konieczność odsyłania składów do innych stacji, co w znaczący sposób przyczyni się do zwiększenia niezawodności i sprawności operacyjnej. Inwestycja ta ma przynieść znaczącą poprawę w logistyce codziennej pracy, skracając czas przestoju pociągów i optymalizując procesy konserwacyjne.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page