top of page

Krakowski MPK z rekordową dotacją na tramwaje Lajkonik II


Tramwaj MPK Kraków
Fot. MPK Kraków

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie podpisało aneks do umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, znacząco zwiększając kwotę bezzwrotnej dotacji na zakup nowoczesnych tramwajów Lajkonik II. W ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, krakowski przewoźnik otrzyma ponad 351 mln zł, co jest największą dotacją z KPO przyznaną polskiemu miastu.


Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie podpisało aneks do umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, znacząco zwiększając kwotę bezzwrotnej dotacji na zakup nowoczesnych tramwajów Lajkonik II. W ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, krakowski przewoźnik otrzyma ponad 351 mln zł, co jest największą dotacją z KPO przyznaną polskiemu miastu.


Rekordowe dofinansowanie na tramwaje Lajkonik II


Rzecznik MPK Kraków, Marek Gancarczyk, przypomniał, że pod koniec marca krakowski przewoźnik podpisał umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie dostawy 18 tramwajów Lajkonik II, która odbyła się w 2023 roku. Początkowa kwota wynosząca prawie 128 mln zł została następnie powiększona o dodatkowe ponad 223 mln zł. Podpisany aneks gwarantuje, że całkowita kwota dofinansowania wyniesie ponad 351 mln zł i obejmie dostawy 50 tramwajów Lajkonik II.


"Jest to największa kwota wsparcia z KPO, jaką przyznano polskiemu miastu."

Nowe możliwości zakupu tramwajów


Dodatkowe środki finansowe z Krajowego Planu Odbudowy zwiększą możliwości spółki przewozowej w Krakowie, pozwalając na zakup wszystkich 90 nowych tramwajów, które zostały zamówione u producenta PESA Bydgoszcz. Umowy ramowe na realizację dostaw 90 pojazdów, o łącznej wartości około 1,8 mld zł netto, zostały podpisane w kwietniu tego roku. Zgodnie z zapowiedziami, pierwsze tramwaje typu Twist 3.0 mają dotrzeć do Krakowa w 2027 roku.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page