Krakowski MPK z rekordową dotacją na tramwaje Lajkonik II
- Marek Zioła

- 1 sie
- 1 minut(y) czytania

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie podpisało aneks do umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, znacząco zwiększając kwotę bezzwrotnej dotacji na zakup nowoczesnych tramwajów Lajkonik II. W ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, krakowski przewoźnik otrzyma ponad 351 mln zł, co jest największą dotacją z KPO przyznaną polskiemu miastu.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie podpisało aneks do umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, znacząco zwiększając kwotę bezzwrotnej dotacji na zakup nowoczesnych tramwajów Lajkonik II. W ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, krakowski przewoźnik otrzyma ponad 351 mln zł, co jest największą dotacją z KPO przyznaną polskiemu miastu.
Rekordowe dofinansowanie na tramwaje Lajkonik II
Rzecznik MPK Kraków, Marek Gancarczyk, przypomniał, że pod koniec marca krakowski przewoźnik podpisał umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie dostawy 18 tramwajów Lajkonik II, która odbyła się w 2023 roku. Początkowa kwota wynosząca prawie 128 mln zł została następnie powiększona o dodatkowe ponad 223 mln zł. Podpisany aneks gwarantuje, że całkowita kwota dofinansowania wyniesie ponad 351 mln zł i obejmie dostawy 50 tramwajów Lajkonik II.
"Jest to największa kwota wsparcia z KPO, jaką przyznano polskiemu miastu."
Nowe możliwości zakupu tramwajów
Dodatkowe środki finansowe z Krajowego Planu Odbudowy zwiększą możliwości spółki przewozowej w Krakowie, pozwalając na zakup wszystkich 90 nowych tramwajów, które zostały zamówione u producenta PESA Bydgoszcz. Umowy ramowe na realizację dostaw 90 pojazdów, o łącznej wartości około 1,8 mld zł netto, zostały podpisane w kwietniu tego roku. Zgodnie z zapowiedziami, pierwsze tramwaje typu Twist 3.0 mają dotrzeć do Krakowa w 2027 roku.















Komentarze