top of page

PKP PLK: Będzie modernizacja peronów w Szczecinku

Stacja kolejowa Szczecinek
Źródło zdjęcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację peronów na stacji Szczecinek. Inwestycja ma na celu poprawę komfortu i dostępności dla podróżnych, którzy będą mogli wygodniej korzystać z połączeń kolejowych w różnych kierunkach. Jest to już druga inwestycja w mieście realizowana w ramach "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025".


Podpisanie umowy na modernizację peronów na stacji Szczecinek to kolejny krok w kierunku poprawy infrastruktury kolejowej w regionie. Prace mają na celu zapewnienie pasażerom większego komfortu i bezpieczeństwa podczas oczekiwania na pociąg oraz wsiadania i wysiadania. Inwestycja wpisuje się w szerszy plan modernizacyjny, który obejmuje również inne lokalizacje w województwie zachodniopomorskim, mający na celu rozwój transportu kolejowego.


Szczegóły modernizacji peronów


W ramach umowy podstawowej planowana jest modernizacja peronu numer 1 na stacji Szczecinek. Dodatkowo, w ramach postępowania przetargowego, przewidziane są prawa opcji, które umożliwią rozszerzenie zakresu prac o modernizację peronów numer 2 i 3, a także stworzenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Podniesienie wysokości peronów ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów, a antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi poprawi bezpieczeństwo osób niewidomych i niedowidzących.


Dla wygody pasażerów zainstalowane zostaną nowe wiaty i ławki, a także energooszczędne oświetlenie LED, które zapewni bezpieczeństwo po zmroku. Orientację na stacji ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem, gabloty i wyświetlacze z rozkładami jazdy oraz system nagłośnienia. Ważnym elementem inwestycji jest budowa windy na peronie numer 1, co zwiększy dostępność stacji dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Warto przypomnieć, że w 2016 roku wyremontowano przejście pod torami oraz zamontowano windy na peronach numer 2 i 3, a także platformę przyschodową na peronie numer 1.


Harmonogram i koszty inwestycji


Wykonawcą prac, które będą prowadzone w formule „projektuj i buduj”, jest firma RAJBUD Sp. z o.o. Zakończenie prac przy peronie numer 1 planowane jest w czwartym kwartale 2025 roku. W przypadku skorzystania z prawa opcji, zakończenie prac na peronach numer 2 i 3 przewidziane jest do końca 2026 roku. Wartość robót w ramach umowy podstawowej wynosi niespełna 7,5 miliona złotych netto (ponad 9,2 miliona złotych brutto). Całkowita wartość wszystkich robót, włącznie z prawami opcji, to niespełna 19 milionów złotych netto (ponad 23,2 miliona złotych brutto). Jacek Krzemiński, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Szczecinie, podkreślił, że modernizacja peronów na stacji Szczecinek oraz budowa nowego przystanku Szczecinek Bugno znacząco poprawią jakość podróży koleją, przynosząc realne korzyści dla mieszkańców.


Program przystankowy w województwie zachodniopomorskim



Celem „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. W skali całego kraju, w ramach Programu Przystankowego, przewidziano budowę lub modernizację 214 przystanków kolejowych, na co przeznaczono ponad 1 miliard złotych. Dodatkowo zaplanowano realizację ponad 100 parkingów przy istniejących i nowo budowanych przystankach, z kwotą 88 milionów złotych przeznaczoną na ten cel. W województwie zachodniopomorskim projekt przystankowy obejmuje 11 lokalizacji, w tym Koszalin Politechnika, Koszalin Wschodni, Kołobrzeg Ogrody, Kołobrzeg Radzikowo, Świdwin Zamek, Szczecinek Bugno, Recz Pomorski, Łubowo, Złocieniec, Radziszewo i Szczecinek.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page