top of page

Unikatowy tramwaj ND nr 454 wraca na krakowskie tory

ree

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w Krakowie zakończyło gruntowny remont unikatowego wagonu tramwajowego ND nr 454.


Ten wyjątkowy pojazd, złożony z elementów pochodzących z czterech polskich miast – Krakowa, Katowic, Łodzi i Poznania, już w czerwcu wyjedzie na ulice Krakowa, stając się nie lada atrakcją dla miłośników komunikacji miejskiej.


Historia i unikatowość wagonu ND nr 454


Wagon ND nr 454 to prawdziwy rarytas dla pasjonatów historii komunikacji miejskiej. Jego unikatowość polega na tym, że do jego budowy wykorzystano części z różnych miast Polski. Nadwozie wagonu pochodzi z Katowic, podwozie z Krakowa, drzwi z Łodzi, a elementy wyposażenia wnętrza z Poznania. Dzięki temu powstał pojazd, który łączy w sobie historię i dziedzictwo kilku polskich miast.


Remont i przywrócenie do stanu używalności


Remont wagonu ND nr 454 był skomplikowanym i czasochłonnym procesem. Pracownicy MPK w Krakowie z wielką starannością odrestaurowali każdy element pojazdu, przywracając mu dawny blask i sprawność. Dzięki ich wysiłkom, tramwaj znów będzie mógł służyć mieszkańcom i turystom, przypominając o bogatej historii krakowskiej komunikacji miejskiej.


Powrót na ulice Krakowa


Już w czerwcu wagon ND nr 454 wyjedzie na ulice Krakowa, stając się częścią Krakowskiej Linii Muzealnej. Mieszkańcy i turyści będą mieli okazję przejechać się tym unikatowym pojazdem, podziwiając jego historyczny wygląd i konstrukcję. To nie tylko atrakcja turystyczna, ale także żywa lekcja historii dla młodszych pokoleń.


Znaczenie historyczne i kulturowe


Wagon ND nr 454 to nie tylko pojazd, ale także ważny element dziedzictwa kulturowego Krakowa i innych polskich miast. Jego powrót na tory to symbol dbałości o historię i tradycję, a także dowód na to, że nawet stare pojazdy mogą odzyskać swoje dawne piękno i funkcjonalność.


Źródło zdjęcia: TVP3 Kraków


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page