

49false51 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


43false21 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


00false14 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


45false07 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


30false09 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


Osoba na tym stanowisku nadzoruje prace manewrowe lub wykonuje je osobiście, dbając o prawidłowe zestawienie składów pociągów i współpracując z innymi zespołami eksploatacyjnymi.
Droga do zostania ustawiaczem kolejowym wymaga spełnienia określonych warunków i posiadania odpowiednich kwalifikacji. Kandydat musi wykazać się nie tylko wiedzą teoretyczną, ale także praktycznymi umiejętnościami i dobrym stanem zdrowia. Proces rekrutacji obejmuje badania lekarskie, a po ich pomyślnym zakończeniu, kandydat kierowany jest na specjalistyczny kurs.
Osoba ubiegająca się o to stanowisko powinna posiadać wykształcenie średnie lub średnie branżowe oraz przygotowanie zawodowe. Kluczowym elementem jest także odbycie co najmniej sześciomiesięcznego stażu na stanowisku manewrowego, a następnie zdanie egzaminu kwalifikacyjnego. Osoby z wykształceniem zasadniczym zawodowym lub zasadniczym branżowym również mają szansę na to stanowisko, jednak muszą wykazać się rocznym stażem pracy jako manewrowy.
W zawodzie ustawiacza kolejowego, praktyka odgrywa kluczową rolę. Kandydat musi posiadać dogłębną znajomość przepisów ruchu kolejowego i sygnalizacji, a także umiejętność pracy w zespole. Staż na stanowisku manewrowego pozwala na zdobycie niezbędnego doświadczenia w sprzęganiu i rozprzęganiu wagonów, zabezpieczaniu taboru kolejowego oraz obsłudze zwrotnic.
Praca na stanowisku ustawiacza kolejowego to nie tylko odpowiedzialne zadanie, ale także szansa na rozwój kariery w PKP Intercity. Regularnie pojawiają się oferty pracy na stanowiska dyspozytora wagonowego, instruktora, naczelnika lub zastępcy naczelnika sekcji, co otwiera drzwi do dalszego awansu zawodowego.
Źródło zdjęcia: PKP Intercity










Komentarze