

00false16 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


15false07 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


45false03 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


Projektanci mają za zadanie przeanalizować dwa warianty przebiegu trasy i zarekomendować najlepsze rozwiązanie. Ostateczna decyzja zostanie podjęta przez Wrocławskie Inwestycje, z uwzględnieniem opinii mieszkańców.
Projektanci rozważają dwa warianty przebiegu trasy:
Wariant różowy: trasa prowadzi od rzeki Ślęzy na wprost przez tereny zielone i w pobliżu zabudowań do istniejącego torowiska na ulicy Przyjaźni.
Wariant błękitny: trasa biegnie wzdłuż rzeki Ślęzy na południe do pętli Klecina, a następnie wzdłuż ulicy Przyjaźni.
Oba warianty mają wspólny odcinek trasy, który prowadzi od planowanej pętli Kupiecka na Oporowie do rzeki Ślęzy. Nowa pętla Kupiecka zostanie wybudowana na skrzyżowaniu ulic Kupieckiej, Karmelkowej i Giełdowej.
Projektanci z Dolnośląskiej Pracowni Projektowej przeprowadzą szczegółową analizę obu wariantów, uwzględniając aspekty techniczne, ekonomiczne i środowiskowe. Kluczowym elementem procesu projektowania będą również konsultacje społeczne, które pozwolą na zebranie opinii mieszkańców i uwzględnienie ich potrzeb w ostatecznym projekcie. Mieszkańcy Wrocławia będą mieli realny wpływ na ostateczny ksztalt nowej lini tramwajowej.
Nowa trasa tramwajowa ma na celu poprawę komunikacji miejskiej we Wrocławiu i zapewnienie mieszkańcom Kleciny i Oporowa szybkiego dostępu do przystanków tramwajowych. Planowane jest, że tramwaje pojadą nową trasą najwcześniej za 3,5 roku.
Źródło zdjęcia: Wrocław.pl






Komentarze