top of page

Wrocław: Dwa warianty tramwaju na Klecinę

ree

Wrocławskie Inwestycje podpisały umowę z Dolnośląską Pracownią Projektową na zaprojektowanie nowej trasy tramwajowej, która połączy Klecinę z Oporowem.


Projektanci mają za zadanie przeanalizować dwa warianty przebiegu trasy i zarekomendować najlepsze rozwiązanie. Ostateczna decyzja zostanie podjęta przez Wrocławskie Inwestycje, z uwzględnieniem opinii mieszkańców.


Dwa warianty trasy


Projektanci rozważają dwa warianty przebiegu trasy:


  • Wariant różowy: trasa prowadzi od rzeki Ślęzy na wprost przez tereny zielone i w pobliżu zabudowań do istniejącego torowiska na ulicy Przyjaźni.

  • Wariant błękitny: trasa biegnie wzdłuż rzeki Ślęzy na południe do pętli Klecina, a następnie wzdłuż ulicy Przyjaźni.


Oba warianty mają wspólny odcinek trasy, który prowadzi od planowanej pętli Kupiecka na Oporowie do rzeki Ślęzy. Nowa pętla Kupiecka zostanie wybudowana na skrzyżowaniu ulic Kupieckiej, Karmelkowej i Giełdowej.


Analiza i konsultacje społeczne


Projektanci z Dolnośląskiej Pracowni Projektowej przeprowadzą szczegółową analizę obu wariantów, uwzględniając aspekty techniczne, ekonomiczne i środowiskowe. Kluczowym elementem procesu projektowania będą również konsultacje społeczne, które pozwolą na zebranie opinii mieszkańców i uwzględnienie ich potrzeb w ostatecznym projekcie. Mieszkańcy Wrocławia będą mieli realny wpływ na ostateczny ksztalt nowej lini tramwajowej.


Korzyści dla mieszkańców


Nowa trasa tramwajowa ma na celu poprawę komunikacji miejskiej we Wrocławiu i zapewnienie mieszkańcom Kleciny i Oporowa szybkiego dostępu do przystanków tramwajowych. Planowane jest, że tramwaje pojadą nową trasą najwcześniej za 3,5 roku.


Źródło zdjęcia: Wrocław.pl

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page