Griffin PKP Intercity w barwach narodowych upamiętnia 1000-lecie koronacji Bolesława Chrobrego
- Marek Zioła
- 19 kwi
- 3 minut(y) czytania

Lokomotywa EU200-012 (Griffin) PKP Intercity przyłączyła się do ogólnopolskich obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego. Specjalnie oklejona w narodowe barwy lokomotywa Griffin wyruszyła w swoją pierwszą podróż po kraju, a trasa wiodła przez Gniezno. Z okazji tego ważnego jubileuszu na podróżnych czekają również dodatkowe atrakcje, w tym atrakcyjne promocje biletowe, specjalna oferta gastronomiczna WARS oraz najnowszy film dokumentalny.
Rok 2025 jest wyjątkowy ze względu na obchody tysięcznej rocznicy koronacji Bolesława Chrobrego. To doniosłe wydarzenie w historii Polski będzie upamiętniane nie tylko poprzez liczne inicjatywy i imprezy organizowane w całym kraju, ale również przez PKP Intercity. Narodowy przewoźnik przygotował specjalną oprawę dla jednej ze swoich lokomotyw oraz inne atrakcje dla pasażerów.
Lokomotywa z historycznym akcentem
Lokomotywa Griffin EU200-012 zyskała unikatowe malowanie w barwach narodowych, które ma przypominać pasażerom o ważnej rocznicy. Jej kursowanie rozpoczęło się w piątek, 18 kwietnia. Przez najbliższe cztery tygodnie będzie prowadziła pociąg IC Zielonogórzanin na trasie Zielona Góra Główna – Warszawa Wschodnia, stając się mobilnym ambasadorem polskiej historii.
Minister Infrastruktury, Dariusz Klimczak, podkreślił znaczenie tej inicjatywy: „W taki oto sposób chcemy promować polską historię wśród pasażerów PKP Intercity. A było ich w zeszłym roku niemal 80 milionów.
Trudno więc sobie wyobrazić lepsze miejsce, by dotrzeć do Polaków z informacją o tej wyjątkowej rocznicy”.
Prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, dodał: „Historia opowiedziana graficznie na lokomotywie to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi oraz zainteresowanie ważnym tematem milionów pasażerów korzystających z oferty PKP Intercity. Jako narodowy przewoźnik cieszymy się, że wraz z organizatorem obchodów, możemy przyczynić się do szerzenia wiedzy o początkach naszych dziejów”.
Premiera filmu „Milenium”
Dziś, 18 kwietnia 2025 roku w ramach obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego, PKP Intercity zaprezentowało specjalny film dokumentalny zatytułowany „Milenium”. Produkcja ta w kreatywny sposób przybliża widzom postać pierwszego króla Polski, kontekst historyczny jego koronacji oraz znaczenie tego wydarzenia dla kształtowania się polskiej państwowości. Film jest dostępny na pokładach pociągów PKP Intercity wyposażonych w systemy multimedialne oraz na dedykowanych kanałach online przewoźnika. Dzięki temu pasażerowie podczas podróży mogą w interesujący sposób poszerzyć swoją wiedzę o jednym z najważniejszych momentów w historii Polski.
Milion promocyjnych biletów i specjalna oferta na koncert
Z okazji jubileuszu koronacji Bolesława Chrobrego, PKP Intercity przygotowało dla podróżnych wyjątkową ofertę. Przez najbliższy rok do sprzedaży trafi aż 1 milion promocyjnych biletów na wszystkie pociągi przewoźnika. Pula biletów w cenach zaczynających się od 49 złotych będzie dostępna od 19 kwietnia. Dla przykładu, bilet na pociąg Pendolino z Warszawy do Trójmiasta, który standardowo kosztuje 169 zł, w ramach promocji będzie można nabyć za jedyne 49 zł.
Dodatkowo, dla uczestników uroczystości „Tysiąclecie Korony Polskiej”, która odbędzie się 26 kwietnia na Błoniach PGE Narodowego w Warszawie, PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę powrotu. Podróżni, którzy przyjadą na wydarzenie pociągiem, będą mogli skorzystać z bezpłatnego powrotu lub wykupić rezerwację miejsca za symboliczną kwotę 3 zł w pociągach z obowiązkową rezerwacją. Warunkiem skorzystania z oferty jest posiadanie biletu do Warszawy, rezerwacji miejsca oraz potwierdzenia uczestnictwa w koncercie.
„20 zł z Chrobrym – podróżuj i smakuj historię” od WARS
Spółka WARS również włączyła się w obchody 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego, przygotowując specjalną akcję gastronomiczną pod hasłem „20 zł z Chrobrym – podróżuj i smakuj historię”. W ramach oferty pasażerowie mogą skorzystać z tematycznych zestawów, takich jak „Śniadanie Królewskie”, „Zestaw Rycerski” czy deser „Słodka Korona”. Do zestawów dołączane są limitowane kubki do kawy, na których oraz na ulotkach umieszczono kod QR prowadzący do specjalnej strony internetowej z treściami historycznymi. W mediach społecznościowych WARS planuje także quiz „Czy znasz króla Bolesława?”, który w interaktywny sposób pozwoli podróżnym poszerzyć swoją wiedzę o pierwszym polskim królu.
Źródło zdjęcia: X I Janusz Malinowski
Comentários