Wystawa "Pociąg Przyszłości" w Madrycie przyciąga tłumy
- Marek Zioła

- 27 kwi
- 2 minut(y) czytania

Immersyjne doświadczenie VR prezentuje przyszłość zautomatyzowanej linii metra nr 6, a model pociągu bez maszynisty można podziwiać w Madrycie na Plaza de Colón. W ciągu zaledwie 20 dni ekspozycję odwiedziło 45 000 osób, z czego jedna trzecia w okresie świąt wielkanocnych.
Wystawa "Pociąg Przyszłości" zorganizowana przez Metro de Madrid cieszy się ogromnym zainteresowaniem publiczności. Od momentu otwarcia 1 kwietnia ekspozycję na Plaza de Colón odwiedziło już 45 000 osób. Zwiedzający mają unikalną okazję, by na własne oczy zobaczyć, jak będą wyglądać nowe pociągi, które od 2027 roku będą kursować na linii metra nr 6, pierwszej w sieci, która zostanie w pełni zautomatyzowana.
Prezentacja nowoczesnego taboru
Prezydent Wspólnoty Madrytu Isabel Díaz Ayuso osobiście odwiedziła wystawę, gdzie zapoznała się z modelem pociągu bez maszynisty w skali 1:1. Nowoczesny prototyp o długości 15 metrów i szerokości 3 metrów charakteryzuje się panoramicznym oknem w miejscu tradycyjnej kabiny maszynisty. To innowacyjne rozwiązanie pozwoliło na zwiększenie przestrzeni dla pasażerów o 17%, dzięki czemu pociąg będzie mógł pomieścić aż 1385 osób.
Wirtualna podróż w przyszłość
Odwiedzający wystawę mają również możliwość skorzystania z okularów wirtualnej rzeczywistości, które oferują immersyjne doświadczenie podróży przyszłą linią metra nr 6. Symulacja rozpoczyna się na stacji Cuatro Caminos i pozwala zwiedzającym zajrzeć do wnętrza nowoczesnego pociągu.
Inwestycje w przyszłość metra
Metro de Madrid poprzez tę wystawę pragnie zaprezentować użytkownikom projekt 40 nowoczesnych pociągów szerokotorowych, które zostaną włączone do sieci dzięki inwestycji rządu regionalnego w wysokości 450 milionów euro. Bezpłatna wystawa będzie czynna do 30 kwietnia, od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00–13:00 i 17:00–20:00, a w weekendy i święta od 10:00 do 20:00.
Nowa jakość podróżowania
Nowe pociągi, produkowane przez CAF w zakładach w Saragossie i Beasain, przyczynią się do automatyzacji najbardziej obciążonej linii metra w Madrycie, która dziennie obsługuje średnio ponad 400 000 pasażerów. Modernizacja infrastruktury umożliwi zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów nawet do dwóch minut oraz znacząco poprawi przepustowość linii.
Większa efektywność i dostępność
Nowy tabor będzie o 20% bardziej energooszczędny, a jego maksymalna prędkość wzrośnie o 33% do 110 km/h. Poprawie ulegnie również dostępność dla pasażerów. Wśród innowacji znajdzie się między innymi pętla indukcyjna ułatwiająca słyszenie komunikatów osobom z aparatami słuchowymi. Zmieniona zostanie także kolorystyka pociągów na białe tło z niebieskimi drzwiami, co zwiększy ich widoczność.
Kompleksowa modernizacja linii nr 6
W czerwcu rozpocznie się kompleksowa modernizacja okrężnej linii metra nr 6 o długości ponad 23 kilometrów i 28 stacjach. Celem prac jest wdrożenie pełnej automatyzacji oraz niezbędne inwestycje w renowację peronów, montaż drzwi peronowych i modernizację systemu sygnalizacji.
Źródło zdjęcia: metromadrid.es















Komentarze