Alstom i RESA A.Ş. dostarczą pierwszy sztywny system sieci trakcyjnej dla linii dużych prędkości w Turcji
- Marek Zioła

- 21 cze
- 2 minut(y) czytania

Alstom i RESA A.Ş. podpisały porozumienie dotyczące dostawy innowacyjnego systemu ROCS dla linii Halkalı-Kapıkule. Projekt ten ma strategiczne znaczenie dla rozwoju transportu kolejowego w Turcji, szczególnie w kontekście zwiększenia przepustowości pasażerskiej i towarowej. Jest to pierwszy tego typu system w Turcji.
Alstom i turecka firma RESA A.Ş. zawarły umowę na dostawę sztywnego systemu sieci trakcyjnej (ROCS) dla linii kolei dużych prędkości Halkalı-Kapıkule. Jest to przełomowe rozwiązanie, które zostanie zastosowane po raz pierwszy w tureckich kolejach dużych prędkości, przyczyniając się do znaczącej poprawy infrastruktury transportowej w regionie.
Wpływ na transport w Stambule i regionie
Wspomniana linia Halkalı-Kapıkule, o długości 229 kilometrów, stanowi kluczowe połączenie między Turcją a Europą, będąc częścią transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). System trakcji napowietrznej Alstom zostanie zainstalowany na odcinku Halkalı-Ispartakule, obejmującym dwutorowy tunel o długości około 7 kilometrów, przebiegający pod lokalnymi dzielnicami i jeziorem Küçükçekmece. Przewiduje się, że uruchomienie tej linii zwiększy transport pasażerski o 80 procent, a transport towarowy o 45 procent, co przyczyni się do znacznego usprawnienia przepływu towarów i osób w Stambule oraz wsparcia wzrostu gospodarczego całego regionu.
Zaangażowanie Alstom i RESA A.Ş. w rozwój kolei w Turcji
Kerem Bugay, dyrektor zarządzający Alstom Türkiye, podkreśla długoterminowe zaangażowanie firmy w rozwój sektora kolejowego w Turcji.
„W Alstom poświęcamy się rozwojowi sektora kolejowego w Turcji od ponad 70 lat. Ta nowa umowa z RESA A.Ş. stanowi kolejny ważny kamień milowy, łącząc nasze globalne doświadczenie i silny lokalny zespół. Łączymy lokalnych partnerów z możliwościami wynikającymi z projektów Alstom na całym świecie. W przyszłości będziemy nadal inwestować i współpracować, aby wspierać wizję Turcji dotyczącą transportu kolejowego” – powiedział Kerem Bugay.
Podobne stanowisko prezentuje Serkan Atalar, dyrektor zarządzający RESA A.Ş., wyrażając dumę z realizacji innowacyjnego projektu:
„Jako RESA A.Ş., obsługujemy sektor kolejowy w naszym kraju od wielu lat. Dzięki budowie sztywnego systemu trakcyjnego dla projektu pociągu dużych prędkości Halkalı – Ispartakule, który zrealizowaliśmy jako projekt pod klucz, dodajemy kolejny kamień milowy do naszych usług. Projekt ten ma ogromne znaczenie, ponieważ będzie to pierwszy projekt pociągu dużych prędkości w Turcji, w którym wdrożono sztywny system trakcyjny, a my jesteśmy szczególnie dumni, że jesteśmy pierwszą firmą w naszym kraju, która go zrealizowała. Cieszymy się, że możemy przenieść naszą silną współpracę z Alstom na nowy poziom dzięki projektowi pociągu dużych prędkości Halkalı – Ispartakule, po trwających projektach metra Ümraniye – Ataşehir – Göztepe i Gebze – Darıca” – zaznaczył Serkan Atalar.
System ROCS firmy Alstom, produkowany w zakładzie w Valmadrera we Włoszech, jest rozwiązaniem charakteryzującym się wysoką wydajnością i ekonomicznością, szczególnie przydatnym w tunelach oraz ciasnych przestrzeniach. Jego konstrukcja, oparta na aluminiowym profilu przewodnika połączonym z miedzianym przewodem jezdnym, zapewnia łatwość instalacji i niskie koszty utrzymania. Ponadto, kompaktowa budowa systemu zwiększa odporność ogniową, a jego wszechstronność umożliwia integrację z istniejącymi liniami oraz obsługę różnorodnych napięć zasilania.















Komentarze