Alstom zmodernizuje system sygnalizacji w São Paulo
- Marek Zioła

- 30 maj
- 2 minut(y) czytania

Alstom podpisał umowę z ViaMobilidade oraz Rządem São Paulo na modernizację systemów sygnalizacji na liniach 8-Diamond i 9-Emerald. Inwestycja o wartości miliarda reali brazylijskich obejmuje wdrożenie pierwszego w Ameryce Łacińskiej Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS) Poziom 2. Projekt ma na celu zwiększenie efektywności, bezpieczeństwa i komfortu podróży.
Alstom, wiodący producent w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, ogłosił podpisanie kontraktu z ViaMobilidade, operatorem linii 8-Diamond i 9-Emerald w São Paulo, oraz z Rządem São Paulo. Umowa przewiduje inwestycję w wysokości miliarda reali brazylijskich, przeznaczoną na modernizację systemu sygnalizacji na obu liniach. Kluczowym elementem porozumienia jest wdrożenie pierwszego w Ameryce Łacińskiej Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS) Poziom 2, co stanowi istotny krok w modernizacji miejskiego transportu szynowego w stolicy São Paulo.
Zaawansowana technologia ETCS Poziom 2
System ETCS Poziom 2 jest zaawansowanym rozwiązaniem sygnalizacyjnym, które ma na celu znaczące poprawienie efektywności operacyjnej, zwiększenie liczby pociągów w ruchu oraz optymalizację czasu podróży. Dzięki monitorowaniu w czasie rzeczywistym, system zapewni bardziej precyzyjną kontrolę nad ruchem pociągów, co przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa operacyjnego i minimalizacji ryzyka. Suely Sola, dyrektor zarządzająca Alstom Brazylia i szefowa działu sygnalizacji i infrastruktury na Amerykę Łacińską, podkreśliła, że system ETCS Poziom 2 umożliwi bardziej efektywne, bezpieczniejsze i komfortowe podróże dla pasażerów.
Wdrożenie i zakres projektu
Modernizacja będzie realizowana w ciągu sześciu lat, a prace rozpoczną się natychmiast po wydaniu zlecenia serwisowego. Podpisanie kontraktu jest związane z aneksem do umowy między ViaMobilidade a Rządem São Paulo, którego celem jest unowocześnienie systemu sygnalizacji obu linii, co przyniesie korzyści milionom użytkowników. Inwestycja o wartości miliarda reali brazylijskich jest dowodem zaangażowania w transformację mobilności miejskiej w São Paulo. Francisco Pierrini, dyrektor operacyjny w Motiva Trilhos, zaznaczył, że prace są prowadzone w ścisłej współpracy z Rządem Stanu w celu wdrożenia innowacyjnych rozwiązań, z naciskiem na odpowiedzialność, przejrzystość i pozytywny wpływ na życie pasażerów.
Działania Alstom w Ameryce Łacińskiej
Alstom wprowadził technologię ETCS do Ameryki Łacińskiej w 2021 roku, realizując projekt na Półwyspie Jukatan w Meksyku, gdzie zastosowano wersję Poziomu 1. Obecnie ETCS jest dostępny w dwóch wersjach – Poziom 1 i Poziom 2. Obie oferują ten sam poziom automatyzacji i bezpieczeństwa, różniąc się jedynie częstotliwością i metodą przekazywania informacji do pociągu. Wprowadzenie Poziomu 2 w Brazylii potwierdza zaangażowanie Alstom w innowacje i ciągłe doskonalenie mobilności miejskiej w regionie. ViaMobilidade – Linie 8 i 9 to koncesjonariusz odpowiedzialny za eksploatację i utrzymanie metropolitalnych linii kolejowych 8-Diamond i 9-Emerald w São Paulo. Alstom jest również producentem 36 nowych pociągów Metropolis, z których każdy składa się z 8 wagonów, przeznaczonych do obsługi tych linii. Pociągi, produkowane w fabryce w Taubaté (SP), są wykonane ze stali nierdzewnej, co zapewnia ich trwałość przez ponad 40 lat oraz niższą masę w porównaniu z modelami ze stali węglowej, co przekłada się na mniejsze zużycie energii.















Komentarze