Czechy: RegioPantery pokonały już milion kilometrów. Podsumowanie roku eksploatacji
- Marek Zioła

- 1 dzień temu
- 2 minut(y) czytania

RegioPantery drugiej generacji od roku wożą pasażerów w Kraju Zlińskim, a České dráhy właśnie poinformowały, że pięć jednostek osiągnęło łączny przebieg miliona kilometrów. Pasażerowie doceniają w nowych składach przede wszystkim bezbarierowość, nowoczesne wnętrze oraz płynność i wygodę jazdy.
Pięć elektrycznych jednostek RegioPanter drugiej generacji rozpoczęło regularne kursowanie w Kraju Zlińskim rok temu. W tym czasie, pokonały łącznie dystans miliona kilometrów, i tym samym udowodniły swoją wartość jako tabor nowoczesny, komfortowy i co ważne – niezawodny. Jednostki te kursują głównie na linii łączącej Přerov z Břeclaviem, która jest jedną z ważniejszych w regionie.

Gdzie jeżdżą RegioPantery i co oferują pasażerom?
Niskopodłogowe RegioPantery obsługują przede wszystkim połączenia na wspomnianej trasie Přerov – Břeclav. Oprócz tego, w ramach rozszerzenia ich eksploatacji, realizują również część połączeń pospiesznych na odcinku z Ołomuńca do Staré Město u Uherského Hradiště. Oznacza to, że zasięg ich działania wykracza poza Kraj Zliński, obejmując także regiony Południowomorawski i Ołomuniecki. Średnio miesięcznie pięć jednostek pokonuje razem około 85 tysięcy kilometrów.
Dla lepszego zobrazowania skali osiągniętego przebiegu, Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Czeskich Kolei, stwierdził, że milion kilometrów to tak, jakby jeden z pociągów jechał nieprzerwanie przez niemal cały rok z prędkością 120 km/h.
„Pięć jednostek wprowadziło do regionu niemal 1200 siedzeń w nowych pociągach, które oferują nowoczesne podróżowanie ze wszystkim, co się z nim wiąże. 'Milionowe' RegioPantery zapewniły pasażerom bardziej komfortowe podróżowanie, niezależnie od tego, czy zmierzają do pracy, szkoły, czy na rozrywkę”
RegioPantery zwiększają komfort podróży
Pasażerowie chwalą RegioPantery nie tylko za komfort i sprawność techniczną. Radek Doležel, statutarny zastępca hetmana Kraju Zlińskiego odpowiedzialny za transport, podkreślił, że dla władz regionu ważne jest, aby mieszkańcy mieli dostęp do nowoczesnych i wygodnych pociągów, co ma na celu uatrakcyjnienie transportu publicznego i uprzyjemnienie codziennych dojazdów. Zastępca hetmana wyraził zadowolenie, że inwestycja w tabor tak szybko i jednoznacznie się sprawdziła.

Wyposażenie RegioPanterów drugiej generacji
Jednostki elektryczne RegioPanter drugiej generacji zostały zaprojektowane z myślą o najwyższym komforcie pasażerów. Są to pociągi niskopodłogowe i w pełni bezbarierowe, co ułatwia podróżowanie osobom z ograniczoną mobilnością.
Pociągi są wyposażone w klimatyzację, która zapewnia komfort termiczny niezależnie od pory roku. Pasażerowie mają również dostęp do pokładowej sieci Wi-Fi, a także mogą ładować urządzenia mobilne dzięki dostępności gniazdek 230 V oraz portów USB.
Wnętrze zapewnia dużą przestrzeń przeznaczoną dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych, rowerów oraz objętego limitami bagażu. W kwestii bezpieczeństwa, RegioPantery wyposażono w najnowocześniejsze systemy, takie jak europejski system sterowania ruchem pociągów ETCS oraz radiokomunikację GSM-R.















Komentarze