

34false56 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


52false39 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


35false06 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


15false08 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


Wydarzenie zorganizowane przez „Gazetę Wyborczą” w Dębicy skupiło się na tematach związanych z transportem szynowym i jego wpływem na rynki lokalne. Eksperci rozmawiali o tym, jak inwestycje w kolej wpływają na codzienne życie mieszkańców i dlaczego przywracanie połączeń, które przez lata były zawieszone lub zlikwidowane, jest tak istotne dla mniejszych ośrodków. Jednym z głównych zagadnień była też integracja różnych form transportu – szynowego z drogowym – oraz optymalna liczba połączeń kolejowych.
Podczas debaty podkreślano, że wszystkie omawiane kwestie, a zwłaszcza ponowne uruchamianie zlikwidowanych linii i tworzenie nowej oferty, są kluczowe w walce z wykluczeniem komunikacyjnym. Jest to problem, który wciąż dotyka wiele miejscowości i mocno ogranicza ich możliwości rozwojowe. Pokazywano, że tam, gdzie kolej wraca lub jest rozwijana, widoczna jest poprawa jakości życia i większa mobilność mieszkańców.
Wiceprezes Dinges z POLREGIO, który wziął udział w dyskusji, zwracał uwagę na to, jak ważna jest ścisła współpraca przewoźnika z samorządami różnych szczebli. Tylko wspólne działanie może zaowocować stworzeniem oferty przewozowej, która faktycznie odpowiada na realne potrzeby mieszkańców konkretnych regionów.
Panel dyskusyjny zgromadził specjalistów z różnych dziedzin transportu i administracji. Wśród uczestników znaleźli się reprezentanci przewoźników, samorządów oraz podmiotów zajmujących się organizacją transportu. Oprócz wspomnianego wiceprezesa POLREGIO, w debacie uczestniczyli również:
Agata Motyka-Mamczura, przewodnicząca Zarządu Związku Gmin „PKS”
Anna Nowak, naczelnik Działu ds. Handlowych i Ekonomicznych w Warmińsko-Mazurskim Zakładzie POLREGIO
Wiktor Plesiński, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Beata Hanf, zastępca dyrektora ds. sprzedaży w Zarządzie Transportu Miejskiego w Rzeszowie








Komentarze