top of page

Gdańskie Autobusy i Tramwaje chcą zmodernizować tramwaje typu N8C-MF01

Tramwaj N8C w barwach Gdańskich Autobusów i Tramwajów (GaiT) poruszający się po torach, symbolizujący tabor, który przejdzie modernizację.
Fot. GaiT

Gdańskie Autobusy i Tramwaje rozpoczynają ważne postępowanie przetargowe mające na celu unowocześnienie 12 tramwajów typu N8C-MF01. Ta kompleksowa modernizacja tramwajów N8C-MF01 obejmie kluczowe obszary, co przyczyni się do zwiększenia komfortu podróży pasażerów oraz poprawy efektywności operacyjnej gdańskiego transportu.


Ósmego lipca 2025 roku, Gdańskie Autobusy i Tramwaje Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (GaiT) ogłosiły przetarg nieograniczony na modernizację dwunastu tramwajów typu N8C-MF01. Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego sektorowego, a jego wartość przekracza progi unijne. Jest to kluczowy krok w dążeniu do ciągłego podnoszenia jakości usług transportu publicznego w Gdańsku. Termin otwarcia ofert wyznaczono na ósmy sierpnia 2025 roku, na godzinę 10:00.



Zakres prac modernizacyjnych i szczegóły zamówienia


Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji, która obejmuje prace w trzech głównych obszarach. Pierwszym z nich jest modernizacja układów napędowych, podzespołów i sterowania. Drugi obszar to prace dotyczące remontu mechanicznego, czyszczenia i konserwacji podwozia, a także wymiana części elementów poszycia oraz wykonanie prac lakierniczych. Trzeci, równie istotny obszar, to modernizacja systemu informacji pasażerskiej i monitoringu. Szacowany okres obowiązywania umowy ramowej został określony na 36 miesięcy, a czas wykonania zamówienia jednostkowego dla jednego tramwaju to nie mniej niż 90 dni. Główna klasyfikacja przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) to 50222000-7 – Usługi w zakresie napraw i konserwacji taboru kolejowego.



Wymagania wobec wykonawców oraz warunki przetargu


Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) precyzuje szereg wymagań stawianych przed potencjalnymi wykonawcami. Dotyczą one między innymi zdolności ekonomicznej i finansowej, gdzie wykonawca musi wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 3 000 000,00 złotych, a także polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej deliktowo-kontraktowej na sumę nie niższą niż 1 000 000,00 złotych. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, wykonawca musi udowodnić, że w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizował modernizację co najmniej dziesięciu tramwajów z układami napędowymi opartymi na tranzystorach IGBT, wyprodukował co najmniej pięć tramwajów z takimi układami, lub przeprowadził naprawy główne co najmniej dziesięciu tramwajów z systemem napędowym zbudowanym na tranzystorach IGBT.


Zamawiający wymaga również zatrudnienia osób wykonujących prace modernizacyjne na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę. Wadium, czyli zabezpieczenie oferty, zostało ustalone na kwotę 102 300,00 złotych. Może być wniesione w formie pieniądza, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez uprawnione podmioty. Postępowanie nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych, nie przewiduje również udzielania zamówień podobnych czy prawa opcji. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w formie konsorcjum oraz polegać na zdolnościach podmiotów trzecich.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page