top of page

Kolejne zwiększenie prędkości na linii Stalowa Wola – Przeworsk

Maszyna PUN wymienia podkłady między Rozwadowem a Stalową Wolą.
Fot. PKP PLK

Wzrost prędkości pociągów na trasie Stalowa Wola – Przeworsk znacząco wpłynie na komfort i czas podróży. Dzięki inwestycjom Polskich Linii Kolejowych w remonty torów, pasażerowie od grudniowej korekty rozkładu jazdy doświadczą krótszych przejazdów.


Polskie Linie Kolejowe realizują projekt mający na celu poprawę infrastruktury kolejowej na trasie Stalowa Wola – Przeworsk. Inwestycje o wartości ponad 49 milionów złotych netto, finansowane z budżetu spółki, przyczynią się do znacznego zwiększenia prędkości pociągów na wybranych odcinkach. Zmiany te wejdą w życie wraz z grudniową korektą rozkładu jazdy.


Remonty torów na odcinku Rozwadów – Stalowa Wola


Na czterokilometrowym odcinku między Rozwadowem a Stalową Wolą przeprowadzono kompleksowy remont torów numer 1 i 2. Do prac wykorzystano specjalistyczną maszynę PUN, która umożliwiła wymianę podkładów i szyn. Obecnie trwają prace wykończeniowe. Po ich zakończeniu, pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 130 km/h, co stanowi wzrost o 30 km/h w stosunku do dotychczasowej prędkości 100 km/h.


Prace torowe obejmują również teren Stalowej Woli, w tym odcinek przebiegający przez centrum miasta. Działania te mają na celu nie tylko zwiększenie prędkości, ale także ograniczenie hałasu generowanego przez przejeżdżające pociągi, co znacząco poprawi komfort mieszkańców. Dodatkowo, przy peronach stacji Stalowa Wola Centrum budowane jest nowe ogrodzenie. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na listopad bieżącego roku.


Postępy prac między Nową Sarzyną a Leżajskiem


W kwietniu bieżącego roku zakończono naprawę toru numer 1 na dwukilometrowym odcinku między Nową Sarzyną a Leżajskiem. Efektem tych działań jest wzrost prędkości pociągów na tym fragmencie linii z 80 km/h do 110 km/h, który wszedł w życie 15 czerwca. Zwiększono również dopuszczalne naciski osi na tor do 221 kN. W sierpniu planowane są prace na torze numer 2, co pozwoli na osiągnięcie podobnych parametrów, czyli prędkości 110 km/h i nacisków osi 221 kN.


Realizowane prace są częścią szerszych działań Polskich Linii Kolejowych, mających na celu utrzymanie wysokiego stanu technicznego infrastruktury kolejowej oraz zapewnienie bezpieczeństwa ruchu pociągów. W związku z prowadzonymi robotami, konieczne były tymczasowe zmiany w rozkładzie jazdy, o których szczegółowe informacje dostępne są na Portalu Pasażera.


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page