top of page

London Northwestern Railway wprowadza 36 nowych pociągów Alstom

London Northwestern Railway Klasa 730
Źródło zdjęcia: Alstom

London Northwestern Railway wprowadza do eksploatacji 36 nowych pociągów elektrycznych Class 730/2, zbudowanych w brytyjskiej fabryce Alstom. Nowe składy zapewniają 20-procentowy wzrost pojemności na trasach do i z London Euston, oferując pasażerom nowoczesne udogodnienia i zwiększony komfort podróży.


10 czerwca 2025 roku, nowa flota pociągów Alstom, która będzie obsługiwać miliony pasażerów rocznie na trasach do i z London Euston, została oficjalnie wprowadzona do użytku przez London Northwestern Railway w Wielkiej Brytanii. Elektryczna flota Class 730/2 składa się z 36 pięciowagonowych pociągów, co daje łącznie 180 nowych wagonów, zwiększając ogólną pojemność o 20 procent na trasach do i z London Euston. Pociągi te zostały zaprojektowane i zbudowane w Wielkiej Brytanii w fabryce Alstom w Derby.


Nowoczesne rozwiązania dla pasażerów


Nowe pociągi Alstom Class 730/2 wyróżniają się otwartymi przejściami między wagonami, punktami ładowania przy każdym siedzeniu oraz inteligentną klimatyzacją, co znacząco poprawia komfort podróży pasażerów. Flota ta początkowo będzie kursować na trasie między Northampton a London Euston, zatrzymując się na stacjach takich jak Milton Keynes Central, Tring i Watford Junction. W dalszej części roku pociągi te zostaną wprowadzone na linię Trent Valley, łączącą Crewe z Euston, z przystankami w Lichfield Trent Valley, Nuneaton i Rugby.


Zwiększona pojemność i innowacje


Nowe pięciowagonowe składy Class 730/2 oferują 406 miejsc siedzących, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do średnio 233 miejsc w zastępowanych pociągach Class 350. Wiele pociągów Class 730/2 będzie kursować w parach, zapewniając łącznie 812 miejsc na 10 wagonach, czyli więcej niż przeciętny 12-wagonowy skład Class 350.


Rob Whyte, dyrektor zarządzający Alstom w Wielkiej Brytanii i Irlandii, podkreślił:

"Jesteśmy niezwykle dumni, widząc flotę Class 730/2 – zaprojektowaną i zbudowaną tutaj w Wielkiej Brytanii w naszym zakładzie w Derby – wchodzącą do służby. Te nowoczesne pociągi stanowią duży krok naprzód w zrównoważonym, wysokopojemnym transporcie kolejowym i są świadectwem poświęcenia i wiedzy naszych zespołów."

Ian McConnell, dyrektor zarządzający London Northwestern Railway, dodał:

"Nasza fantastyczna flota Class 730/2 jest podstawą naszej inwestycji w kolej o wartości 1 miliarda funtów. Przyniosą one realną różnicę, zwiększając pojemność i oferując nowoczesne funkcje milionom osób dojeżdżających do pracy i podróżujących w celach rekreacyjnych, którzy korzystają z naszych usług do i z Londynu każdego roku."

Wprowadzenie do eksploatacji


Pierwszy pociąg Class 730/2 rozpoczął kursowanie pasażerskie 9 czerwca 2025 roku o godzinie 16:19 z London Euston do Northampton, obsługiwany przez jednostki 730213 i 730233. Wprowadzenie pociągu do służby nastąpiło po uroczystej inauguracji na stacji Euston 6 czerwca, w której uczestniczyli Rob Whyte, Andy Butters (dyrektor zarządzający Alstom UK i Irlandia ds. taboru i komponentów), Peter Broadley (dyrektor handlowy UK i Irlandia) oraz Adrian Grigg (dyrektor ds. klienta). London Northwestern Railway jest częścią West Midlands Trains, spółki zarządzającej pociągami, która obsługuje również usługi West Midlands Railway.

Wprowadzenie Class 730/2 jest kontynuacją udanego wdrożenia trzywagonowych pociągów Class 730/0, zbudowanych w Derby, na całej sieci West Midlands Railway. Pociągi te kursują na popularnej linii Cross-City w Birmingham, między Wolverhampton a Walsall oraz między Rugeley a Birmingham International.


Comments


OSTATNIE ARTYKUŁY
bottom of page