top of page

MPK Poznań chce kupić nowe tramwaje. Analiza SWZ

Tramwaj MPK Poznań
Fot. MPK Poznań

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Sp. z o.o. rozpoczyna procedurę przetargową na dostawę jednokierunkowych, niskopodłogowych tramwajów. Celem zamówienia jest zakup nowych pojazdów wraz z pakietem serwisowym i gwarancyjnym. Nowe tramwaje jednokierunkowe niskopodłogowe mają zwiększyć komfort podróżowania po Poznaniu.


Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Sp. z o.o. ogłosiło przetarg na dostawę nowych wagonów tramwajowych. W ramach zamówienia, o numerze 509356-2025, oferenci mają dostarczyć tramwaje jednokierunkowe, niskopodłogowe, wieloczłonowe, z niską podłogą na całej swojej długości. Przetarg obejmuje również serwis gwarancyjny. Jest to procedura konkurencyjna, prowadzona w trybie otwartym. Termin związania ofertą upływa 6 stycznia 2026 roku. Miejsce realizacji zamówienia to miasto Poznań.


Warunki udziału w postępowaniu na dostawę tramwajów


W ramach przetargu, wykonawcy muszą spełnić określone warunki, aby móc złożyć swoją ofertę. Niezbędne jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 20 milionów złotych. Dodatkowo, oferenci muszą wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert zrealizowali co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowych, wieloczłonowych wagonów tramwajowych, wyposażonych między innymi w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi (TCMS), napędzanych silnikami prądu przemiennego. Łączna liczba dostarczonych pojazdów nie może być mniejsza niż siedem sztuk. Wymagane jest również posiadanie homologacji na dostarczone tramwaje w co najmniej jednym państwie członkowskim Unii Europejskiej.


Kryteria oceny ofert


Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, MPK Poznań będzie kierować się różnymi kryteriami. Największe znaczenie, z wagą 82 procent, ma cena. Pozostałe 18 procent to kryteria jakościowe. Wśród nich znajdują się takie czynniki jak: pojemność tramwaju (waga 3 procent), maksymalny nacisk na oś (3 procent), rozwiązania techniczne układu hamulców mechanicznych (3 procent), szerokość przejścia wewnątrz tramwaju (2 procent), liczba napędzanych osi (3 procent), rozmieszczenie silników trakcyjnych (2 procent), zastosowanie kół biegowych preferowanych przez zamawiającego (1 procent) oraz użycie falowników trakcyjnych z kluczami mocy na bazie SiC (1 procent).


Wadium i szczegółowe wymagania


Wykonawcy, którzy chcą wziąć udział w przetargu, muszą wnieść wadium w wysokości 5 milionów złotych. Może ono zostać wpłacone w formie pieniądza, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych lub poręczeń. Zamawiający wymaga od oferentów dostarczenia wraz z ofertą szeregu dokumentów, które szczegółowo opisują parametry techniczne i budowę proponowanych tramwajów. Obejmuje to między innymi szczegółowy opis techniczny, wymiary zewnętrzne, masę pojazdu, rysunki techniczne, a także informacje o poszczególnych podzespołach, takich jak silniki trakcyjne, falowniki czy system informacji pasażerskiej.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page