Niemcy: Intensywne prace modernizacyjne na trasie Regensburg – Weiden. Utrudnienia dla pasażerów
- Marek Zioła

- 3 maj
- 3 minut(y) czytania

Niemiecka kolej Deutsche Bahn (DB) rozpoczyna w czerwcu kompleksową modernizację linii kolejowej między Ratyzboną (Regensburg) a Weiden. Celem prac jest znaczące podniesienie jakości usług przewozowych i poprawa punktualności na tym ważnym szlaku komunikacyjnym w Górnej Bawarii. Linia ta odgrywa kluczową rolę w regionalnym systemie transportowym, służąc codziennie wielu uczniom, studentom i osobom dojeżdżającym do pracy. Ponadto stanowi część trasy północ-południe, łączącej porty morskie z regionem alpejskim.
Obecna infrastruktura na odcinku Regensburg – Weiden jest intensywnie eksploatowana i podatna na awarie, co często prowadzi do opóźnień. W przyszłym roku, podczas generalnego remontu trasy Norymberga – Ratyzbona, połączenie to przejmie część ruchu pociągów, a oferta przewozowa zostanie tymczasowo zwiększona. Przestarzała infrastruktura nie byłaby w stanie niezawodnie obsłużyć tego dodatkowego obciążenia. DB prowadzi intensywne prace modernizacyjne w całej sieci kolejowej Niemiec. W ramach programu „S3” systematycznie wymienia awaryjne komponenty infrastruktury, dążąc do zmniejszenia liczby usterek spowodowanych stanem torów o 20 procent w skali kraju. Na modernizację linii Regensburg – Weiden DB przeznaczy około 127 milionów euro.
Etapy prac i związane z nimi utrudnienia
Prace remontowe zostaną podzielone na kilka etapów. W pierwszym kroku, od 15 czerwca do 22 sierpnia, przeprowadzona zostanie wymiana nawierzchni kolejowej na odcinku między Ratyzboną a Schwandorfem. Obejmie to wymianę rozjazdów, szyn, podkładów, podsypki tłuczniowej, elementów mocujących i urządzeń sterowania ruchem, a także wymianę gruntu i modernizację przejazdów kolejowych. Następnie, od 23 sierpnia do 14 września, DB zajmie się odcinkiem Irrenlohe – Weiden, a od 26 września do 10 października – fragmentem między Schwandorfem a Schwarzenfeldem. W terminie od 10 do 31 października planowana jest wymiana rozjazdów na stacji głównej w Ratyzbonie w kierunku stacji towarowej Regensburg Walhallastraße. Aby zminimalizować utrudnienia na całej linii, prace w obrębie stacji w Ratyzbonie zostaną skoordynowane i przeprowadzone łącznie. Prace na infrastrukturze wymagają całkowitego zamknięcia poszczególnych odcinków.
Gerhard Reitmeier, kierownik działu eksploatacji sieci w Ratyzbonie w DB InfraGO, podkreśla:
„Modernizujemy infrastrukturę, aby w przyszłości zapewnić bardziej niezawodny ruch pociągów. Liczby mówią same za siebie: wymienimy 52 rozjazdy i 70 kilometrów torów oraz zmodernizujemy siedem przejazdów kolejowych. Niestety, zakres prac jest tak duży, że musimy całkowicie zamknąć poszczególne odcinki. Prosimy o wyrozumiałość. Dla pasażerów, wspólnie z Länderbahn, uruchamiamy kompleksową komunikację zastępczą autobusami.”
Autobusy zastąpią pociągi regionalne
W okresie od 15 czerwca do 22 sierpnia między Ratyzboną a Schwandorfem kursować będą ekspresowe i przyspieszone linie autobusowe. Zastąpią one, w porozumieniu z Bawarską Spółką Kolejową (BEG), pociągi RE 40 i RE 2 oraz RE 25 (ALEX) i RB 23 (Oberpfalzbahn) przewoźnika Länderbahn. Dwa razy na godzinę między Ratyzboną a Schwandorfem kursować będą autobusy ekspresowe bez przystanków pośrednich oraz autobusy zatrzymujące się w Regenstauf i Maxhütte-Haidhof. Dworce i przystanki kolejowe pozostaną dostępne nawet podczas całkowitego zamknięcia linii. Czas podróży między Ratyzboną a Schwandorfem wydłuży się o około 30 minut, ale połączenia w Schwandorfie w kierunku Furth im Wald zostaną zachowane. Koncepcje komunikacji zastępczej dla kolejnych etapów prac są obecnie szczegółowo opracowywane we współpracy z wszystkimi zainteresowanymi stronami. Informacje o komunikacji zastępczej będą dostępne na stronie www.bahn.de oraz w aplikacji DB Navigator. Zaktualizowane rozkłady jazdy zostaną również wywieszone na stacjach i wkrótce opublikowane pod adresem www.bahn.de/service/fahrplaene/bauarbeiten. DB apeluje do wszystkich pasażerów o zapoznanie się z informacjami o autobusach zastępczych i zmienionych godzinach odjazdów w oficjalnych kanałach informacyjnych. DB będzie na bieżąco informować o postępie prac, a mieszkańcy okolicznych terenów zostaną wcześniej powiadomieni o pracach generujących hałas.
Źródlo zdjęcia: Deutsche Bahn















Komentarze