top of page

Niemcy: Ruszają prace na linii S6 w Nadrenii Północnej-Westfalii, otwarcie wcześniej

torowisko
Źródło zdjęcia: Deutsche Bahn

Deutsche Bahn rozpoczyna kluczowe prace nad zabezpieczeniem zbocza na linii S6 w Nadrenii Północnej-Westfalii, co pozwoli na jej ponowne uruchomienie sześć miesięcy wcześniej niż pierwotnie planowano. Inwestycje obejmą również kompleksową modernizację infrastruktury kolejowej, co przyczyni się do zwiększenia niezawodności połączeń w regionie.


Po uzyskaniu zgody od Federalnego Urzędu Kolejowego (EBA) w połowie marca i pomyślnym zakończeniu przetargu, Deutsche Bahn (DB) przystępuje do realizacji prac zabezpieczających zbocze na linii S6. Celem jest przywrócenie pełnej funkcjonalności trasy do 14 grudnia tego roku, co oznacza jej otwarcie sześć miesięcy wcześniej, niż zakładano w pierwotnym harmonogramie.


Zakres prac i zastosowane technologie


W ramach szczegółowego planu renowacji i zabezpieczeń, DB zbuduje nową ścianę oporową o długości około 50 metrów. Aby zwiększyć jej odporność na ekstremalne warunki pogodowe w przyszłości, konstrukcja będzie wykonana z masywnych pali wierconych, zakotwiczonych w gruncie na głębokość do dziesięciu metrów. Dodatkowo, na obszarze 10 000 metrów kwadratowych zostaną zastosowane inne środki zabezpieczające zbocza, takie jak kotwy gruntowe i siatki ochronne. Mają one za zadanie przechwytywać ruchy skalne, zapobiegając uszkodzeniom torowiska.


Kompleksowa modernizacja infrastruktury


Od 30 czerwca do 30 listopada DB skoncentruje się na przeprowadzeniu szeroko zakrojonych prac między Düsseldorf-Derendorf a Essen Hbf. Obejmą one systemy sterowania i zabezpieczeń, tory, przejazdy kolejowe oraz rozjazdy. Te prace zostały celowo przyspieszone, aby uniknąć konieczności dalszych, większych zamknięć linii w nadchodzących latach. Na przykład, niemal 15 kilometrów torów między Düsseldorf-Rath a Essen Kettwig zostanie odnowionych, co wiąże się z wymianą 24 600 podkładów i wykorzystaniem 30 000 ton tłucznia. Sama ta część inwestycji pochłonie ponad 20 milionów euro. Ponadto, prowadzone są prace związane z nową elektroniczną nastawnią dla wschodniej części Nadrenii, która w przyszłości będzie sterować pociągami linii S6. W czasie zamknięcia linii zostaną wykonane fundamenty pod 33 sygnalizatory, ułożonych zostanie 6,5 kilometra kanałów kablowych i 66 kilometrów kabli.


Utrudnienia dla pasażerów


W okresie trwania prac pociągi linii S6 między Düsseldorf-Unterrath a Essen Hbf zostaną zastąpione autobusami, które będą zatrzymywać się na wszystkich stacjach. Pociągi jadące z Kolonii będą kończyć i rozpoczynać bieg na stacji Düsseldorf Flughafen Terminal.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page