Nowe perony i tory. Rozwój linii 201 na Kaszubach i w Trójmieście
- Marek Zioła

- 21 lip
- 2 minut(y) czytania

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. intensyfikują prace modernizacyjne na linii kolejowej numer 201, łączącej Kościerzynę, Somonino i Gdańsk Osowa. Inwestycja ma na celu znaczącą poprawę dostępności kolei dla pasażerów oraz zwiększenie przepustowości, co usprawni transport towarów, w tym do Portu Gdynia. Najnowsze działania koncentrują się na rejonie Gminy Żukowo, gdzie trwają kluczowe prace przygotowawcze.
Prace modernizacyjne na linii kolejowej 201, realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wchodzą w decydującą fazę. Celem projektu jest nie tylko podniesienie komfortu podróży, ale również usprawnienie przewozu towarów, co ma kluczowe znaczenie dla rozwoju regionu. Inwestycja ma przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności transportu kolejowego w aglomeracji trójmiejskiej i na Kaszubach.

Postępy prac w Gminie Żukowo
W Gminie Żukowo, na stacji Żukowo Wschodnie, obecnie demontowana jest nawierzchnia torowa. Równocześnie na przystanku Żukowo usuwane są tory oraz nawierzchnia peronu. Te działania są niezbędne do przygotowania terenu pod budowę nowych elementów infrastruktury.

Przygotowywany jest również teren pod wykonanie ścian oporowych, które umożliwią zabudowę dwóch torów oraz budowę dwóch nowych peronów. Takie rozwiązanie ma znacząco zwiększyć komfort oczekiwania na pociągi przez podróżnych. W najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie prac na przystankach Borkowo i Pępowo Kartuskie. Na przystanku Rębiechowo prace już trwają, co świadczy o kompleksowym podejściu do modernizacji całej trasy.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podkreślają, że głównym założeniem projektu jest zwiększenie przepustowości linii oraz poprawa warunków przewozu towarów, zwłaszcza w kontekście ich transportu do Portu Gdynia. Modernizacja linii 201 jest strategiczną inwestycją, która ma długofalowy wpływ na rozwój infrastruktury kolejowej w Polsce.
















Komentarze