top of page

Nowe perony i tory. Rozwój linii 201 na Kaszubach i w Trójmieście

Zdjęcie przedstawia peron stacji kolejowej z częściowo zdemontowanymi torami. Po lewej stronie widać budynek stacyjny w jasnych kolorach z czerwonym dachem. Na peronie leżą płyty chodnikowe, a w miejscu zdemontowanego torowiska widoczna jest ziemia. Po prawej stronie zdjęcia biegną dwa tory kolejowe w oddali. Niebo jest częściowo zachmurzone.
Fot. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. intensyfikują prace modernizacyjne na linii kolejowej numer 201, łączącej Kościerzynę, Somonino i Gdańsk Osowa. Inwestycja ma na celu znaczącą poprawę dostępności kolei dla pasażerów oraz zwiększenie przepustowości, co usprawni transport towarów, w tym do Portu Gdynia. Najnowsze działania koncentrują się na rejonie Gminy Żukowo, gdzie trwają kluczowe prace przygotowawcze.


Prace modernizacyjne na linii kolejowej 201, realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wchodzą w decydującą fazę. Celem projektu jest nie tylko podniesienie komfortu podróży, ale również usprawnienie przewozu towarów, co ma kluczowe znaczenie dla rozwoju regionu. Inwestycja ma przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności transportu kolejowego w aglomeracji trójmiejskiej i na Kaszubach.


Scena z budowy lub modernizacji linii kolejowej. Na pierwszym planie, po lewej stronie, stoi duża ciężarówka z czerwoną wywrotką. Obok niej znajduje się droga gruntowa lub plac budowy. W centralnej części zdjęcia widoczne są nowe tory kolejowe, a obok nich świeżo usypany nasyp pokryty trawą. Po prawej stronie torowiska znajduje się niebieska barierka ochronna biegnąca wzdłuż ścieżki lub chodnika. W tle widać łukowy, kamienny wiadukt kolejowy oraz drzewa i budynki mieszkalne pod błękitnym, częściowo zachmurzonym niebem.
Nowe perony i tory. Rozwój linii 201 na Kaszubach i w Trójmieście / fot. PKP PLK

Postępy prac w Gminie Żukowo


W Gminie Żukowo, na stacji Żukowo Wschodnie, obecnie demontowana jest nawierzchnia torowa. Równocześnie na przystanku Żukowo usuwane są tory oraz nawierzchnia peronu. Te działania są niezbędne do przygotowania terenu pod budowę nowych elementów infrastruktury.


Widok na dwutorową linię kolejową w trakcie modernizacji. Po lewej stronie znajdują się dwa tory z nowo ułożonymi szynami i podsypką. Pomiędzy torami a peronem widoczny jest pas ziemi, prawdopodobnie przygotowywany pod dalsze prace. Po prawej stronie zdjęcia znajduje się peron z betonowych płyt, a na nim stoi ciężarówka z zamontowanym dźwigiem HDS, przewożąca długie, metalowe słupy. W tle widać latarnie peronowe, sygnalizator kolejowy oraz zabudowania mieszkalne i drzewa pod częściowo zachmurzonym niebem.
Nowe perony i tory. Rozwój linii 201 na Kaszubach i w Trójmieście / fot. PKP PLK

Przygotowywany jest również teren pod wykonanie ścian oporowych, które umożliwią zabudowę dwóch torów oraz budowę dwóch nowych peronów. Takie rozwiązanie ma znacząco zwiększyć komfort oczekiwania na pociągi przez podróżnych. W najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie prac na przystankach Borkowo i Pępowo Kartuskie. Na przystanku Rębiechowo prace już trwają, co świadczy o kompleksowym podejściu do modernizacji całej trasy.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podkreślają, że głównym założeniem projektu jest zwiększenie przepustowości linii oraz poprawa warunków przewozu towarów, zwłaszcza w kontekście ich transportu do Portu Gdynia. Modernizacja linii 201 jest strategiczną inwestycją, która ma długofalowy wpływ na rozwój infrastruktury kolejowej w Polsce.


Panoramiczny widok na plac budowy linii kolejowej, gdzie po lewej stronie widoczne jest już częściowo ukończone torowisko z peronem, wykończonym żółtą linią ostrzegawczą. Obok torów rozciąga się zielony, porośnięty trawą nasyp, za którym rośnie gęsty las. Po prawej stronie zdjęcia znajduje się szeroki pas ziemi, prawdopodobnie miejsce pod drugi tor lub poszerzenie infrastruktury, z widocznymi hałdami wykarczowanych korzeni drzew i krzewów. W tle, na horyzoncie, rysują się zabudowania mieszkalne i dalszy ciąg torowiska. Niebo jest błękitne z licznymi białymi chmurami.
Nowe perony i tory. Rozwój linii 201 na Kaszubach i w Trójmieście / fot. PKP PLK

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page