top of page

Parowozownia Wolsztyn szuka wykonawców P4 parowozu Pt47-65

Pt47-65 w Parowozowni Wolsztyn (2016)
Fot. Wikipedia I Marek Mróz

Parowozownia Wolsztyn ogłosiła 17 września 2025 roku przetarg na wykonanie czwartego poziomu utrzymania (P4) parowozu Pt47-65 wraz z tendrem 34D74-42. Jest to kolejny krok w przywracaniu historycznego taboru do pełnej sprawności. Prace zostały podzielone na trzy części, co ma na celu zwiększenie konkurencyjności i szans na realizację zamówienia przez mniejsze, wyspecjalizowane firmy.


Przetarg na remont parowozu Pt47-65 został podzielony na trzy odrębne części. Pierwsza z nich dotyczy naprawy kotła, co jest kluczowym elementem utrzymania każdego parowozu. Wymaga to specjalistycznych uprawnień wydawanych przez Transportowy Dozór Techniczny (TDT), a także posiadania polisy od odpowiedzialności cywilnej na kwotę co najmniej 200 000 złotych. Oferty na tę część będą oceniane pod kątem ceny (60%) oraz terminu gwarancji (40%). Termin realizacji został określony na 60 dni.


Rewizja tendra i regeneracja resorów


Kolejna część przetargu, opisana jako numer 2, obejmuje rewizję dwóch wózków tendra 34D74-42. Wykonawca tej części musi posiadać ważny Certyfikat ECM, czyli dokument potwierdzający posiadanie odpowiedniego systemu utrzymania i zarządzania. Podobnie jak w przypadku naprawy kotła, kryteria oceny to cena (60%) i termin gwarancji (40%), a przewidywany czas na wykonanie prac to 45 dni.


Trzecia część zamówienia dotyczy regeneracji 12 resorów piórowych do parowozu Pt47-65. Wymagania wobec wykonawców w tej części nie są tak restrykcyjne. Nie postawiono tutaj warunków dotyczących specjalistycznych uprawnień, sytuacji finansowej czy zdolności technicznych. Okres realizacji tej części zamówienia to 45 dni, a kryteria oceny są identyczne jak w pozostałych częściach: cena (60%) i termin gwarancji (40%).


Parowozownia Wolsztyn konsekwentnie dba o to, by jej zabytkowe maszyny pozostawały w ruchu, a ogłoszenie tego przetargu jest tego kolejnym dowodem. Poziom P4 to kompleksowy remont, który ma na celu przywrócenie parowozu do pełnej sprawności technicznej. Prace te są niezbędne do zachowania unikalnego dziedzictwa technicznego i kontynuowania ruchu pociągów retro, które są dużą atrakcją turystyczną regionu.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page