top of page

PESA wykona przeglądy P4 pociągów EN57AL dla Wielkopolski

EN57AL-1141
Fot. Wikipedia I Piotr Kaczmarek

13 sierpnia 2025 roku Województwo Wielkopolskie zleciło spółce PESA Mińsk Mazowiecki wykonanie przeglądów czwartego poziomu utrzymania (P4) dla pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AL. Wartość kontraktu opiewa na ponad 22 miliony złotych brutto. Prace mają na celu zwiększenie niezawodności i wydłużenie okresu eksploatacji pociągów, co ma kluczowe znaczenie dla sprawności transportu regionalnego w Wielkopolsce.


Przedmiotem zamówienia jest usługa wykonania czwartego poziomu utrzymania (P4) dla pięciu pociągów EN57AL, oznaczonych numerami: EN57AL-1027, EN57AL-1061, EN57AL-1141, EN57AL-1804 oraz EN57AL-1805. Zgodnie z umową, PESA Mińsk Mazowiecki S.A. zobowiązała się do wykonania wszystkich niezbędnych czynności utrzymaniowych oraz do udzielenia gwarancji i rękojmi za wady pojazdów, oprogramowania oraz dokumentacji technicznej.


Zakres przeglądu i dokumentacja techniczna dla EN57AL


W ramach zlecenia, wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia pełnej dokumentacji technicznej oraz udzielenia licencji na oprogramowanie, co jest istotne dla dalszego prawidłowego funkcjonowania pojazdów. W postępowaniu przetargowym, którego wyniki ogłoszono, wpłynęły łącznie trzy oferty. Ostatecznie kontrakt na przegląd pociągów EN57AL trafił do firmy z Mińska Mazowieckiego.


Kryteria oceny ofert w przetargu


Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Województwo Wielkopolskie zastosowało kryteria obejmujące cenę brutto, która miała najwyższą wagę, wynoszącą 70 procent. Pozostałe 30 procent punktacji rozłożono na dwa kryteria jakościowe, które dotyczyły terminów wykonania prac. Termin realizacji prac na pierwszych dwóch pociągach miał wagę 20 procent, natomiast termin wykonania przeglądów dla pozostałych pojazdów – 10 procent. Oferta PESA Mińsk Mazowiecki o wartości 22 096 950,00 złotych brutto okazała się najkorzystniejsza. Wartość podwykonawstwa stanowi około 14 procent wartości całego zamówienia, obejmując przeglądy niektórych podzespołów.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page