PKP Intercity niezadowolone z wyglądu nowych wagonów 111a od FPS
- Marek Zioła

- 24 wrz
- 2 minut(y) czytania

PKP Intercity w wydanym komunikacie zareagowały na negatywne opinie dotyczące nowego wagonu wyprodukowanego przez Fabrykę Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Pojazd zaprezentowany na targach TRAKO 2025 wzbudził wiele krytycznych uwag, a przewoźnik potwierdza, że obecny prototyp nie spełnia jego oczekiwań. Ostateczny produkt ma zostać odebrany w 2026 roku.
Spółka PKP Intercity w wydanym komunikacie prasowym odniosła się do licznych, krytycznych uwag na temat nowego wagonu pasażerskiego wyprodukowanego przez H. Cegielski – Fabrykę Pojazdów Szynowych (FPS) z Poznania. Pojazd, który miał być wizytówką producenta na targach kolejowych TRAKO 2025 w Gdańsku, spotkał się z chłodnym przyjęciem ze strony ekspertów branżowych, a także miłośników kolei. Przewoźnik potwierdza, że zastrzeżenia co do jakości i funkcjonalności wagonu są w pełni uzasadnione.

Krytyczne głosy na temat nowego wagonu
Zarówno eksperci, jak i pasażerowie zwracali uwagę na szereg niedociągnięć w zaprezentowanym prototypie. PKP Intercity w swoim oświadczeniu podkreśliło, że podziela te spostrzeżenia. Firma otwarcie przyznała, że pojazd w swojej obecnej formie nie spełnia standardów, jakie planują zapewniać swoim klientom. Prezentacja na targach miała jednak również na celu zebranie opinii od przyszłych użytkowników oraz fachowców z branży, które mają posłużyć do wprowadzenia niezbędnych poprawek. Producent udostępnił internetową ankietę, aby każdy chętny mógł podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat nowego wagonu.
Niezbędne prace do wykonania
Przed producentem stoi wiele wyzwań, aby prototyp mógł zostać wdrożony do eksploatacji zgodnie z wysokimi wymaganiami przewoźnika. PKP Intercity liczy, że FPS H. Cegielski jak najszybciej wyeliminuje wskazane niedociągnięcia i udoskonali projekt.
Przyjęliśmy z uwagą opinie oraz krytyczne głosy na temat pierwszego wagonu wyprodukowanego przez H. Cegielski – Fabrykę Pojazdów Szynowych, zaprezentowanego podczas targów TRAKO 2025. Podzielamy te spostrzeżenia – pojazd w obecnej formie nie spełnia naszych oczekiwań ani standardów, jakie chcemy zapewniać naszym pasażerom.
Przewoźnik jednocześnie podkreśla, że jest otwarty na współpracę i konstruktywny dialog z producentem, jednak jego głównym obowiązkiem jest egzekwowanie wysokich standardów jakości dla dobra pasażerów.
Dostawa wagonów w przyszłym roku
PKP Intercity oczekuje, że otrzymane uwagi zostaną w pełni wykorzystane przez FPS, a finalny produkt będzie odpowiadał oczekiwaniom zarówno przewoźnika, jak i podróżnych. W komunikacie spółka zaznaczyła, że pierwsze wagony, w tym również wagony COMBO (wielofunkcyjne wagony 1. klasy bezprzedziałowe), mają zostać odebrane w 2026 roku. Czas, jaki pozostał do dostawy, ma być przeznaczony na dopracowanie konstrukcji oraz wyeliminowanie wszystkich wad, na które wskazali pasażerowie i przedstawiciele przewoźnika.















A może turystyczny do Ustrzyk Górnych. Kto takie coś zaprojektował.