

15false07 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


45false03 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Zaktualizowano: 16.04

PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 30 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. To istotne zamówienie ma na celu zapewnienie sprawności i niezawodności taboru kolejowego, co bezpośrednio wpłynie na komfort i bezpieczeństwo podróży pasażerów. Przetarg ten jest kluczowym elementem strategii PKP Intercity, mającej na celu utrzymanie wysokiego standardu usług kolejowych.
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) dokładnie określa wymagania, jakie muszą spełnić wykonawcy, aby móc ubiegać się o to zamówienie. Dokument ten zawiera szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofert oraz wymagań technicznych i finansowych.
Przedmiot zamówienia: Naprawa okresowa na 4-tym poziomie utrzymania (P4) 30 lokomotyw serii EU/EP07.
Warunki udziału w postępowaniu: Wykonawcy muszą spełnić określone wymagania dotyczące sytuacji finansowej, doświadczenia technicznego oraz kwalifikacji zawodowych.
Kryteria oceny ofert: Oferty będą oceniane na podstawie następujących kryteriów i ich wag:
Cena jednostkowa stałego zakresu naprawy P4 (CS) – 70%
Cena za prace wykraczające poza stały zakres naprawy (CPW) – 20%
Okres rękojmi i gwarancji na całą lokomotywę po naprawie (G) – 5%
Termin wykonania naprawy jednej lokomotywy (T) – 5%
Wymagania techniczne i finansowe: Wykonawcy muszą wykazać się odpowiednim potencjałem technicznym i finansowym, aby móc zrealizować zamówienie zgodnie z wymaganiami zamawiającego.
Numer referencyjny ogłoszenia to 2025-OJS074-00245529-PL, a rodzaj procedury to otwarta. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu upływa 29 kwietnia 2025 roku. Nabywcą jest PKP Intercity S.A. Całość zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy, przy czym naprawa jednej lokomotywy nie może trwać dłużej niż 60 dni kalendarzowych. Przetarg jest nieograniczony, a komunikacja odbywa się elektronicznie przez platformę zakupową. Przewidziano również aukcję elektroniczną w celu wyboru najkorzystniejszej oferty.
Wykonawca musi wykazać się posiadaniem środków lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 1 mln zł dla każdej z dwóch części zamówienia. Wymagane jest również doświadczenie w realizacji co najmniej 2 napraw P4 lub dostaw lokomotyw elektrycznych w ciągu ostatnich 5 lat. Dodatkowo, wykonawca musi być wpisany na Listę Kwalifikowanych Dostawców PKP Intercity lub złożyć odpowiedni wniosek w terminie wskazanym w SWZ.
PKP Intercity wymaga, aby lokomotywa po naprawie objęta była co najmniej 24-miesięczną gwarancją. Dodatkowo, przewidziano dłuższe okresy gwarancji na malowanie, przezwojenia maszyn elektrycznych, łożyska osiowe i koła oraz osie zestawów kołowych. Osoby wykonujące kluczowe czynności, takie jak demontaż, montaż czy diagnostyka, muszą być zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, ale przewiduje prawo opcji na dodatkowe 10 lokomotyw. Rozwiązania równoważne są akceptowane, pod warunkiem spełnienia wszystkich wymaganych parametrów. Dokumentacja techniczna jest udostępniana na wniosek wykonawcy przez Platformę Zakupową. Kwalifikacja wykonawców opiera się na zasadzie spełnia/nie spełnia, a wymagane dokumenty to między innymi JEDZ oraz oświadczenia o spełnianiu warunków i braku podstaw do wykluczenia.
Źródło zdjęcia: Facebook I Paweł Talaga




Komentarze