PKP PLK: Inwestycje usprawnią podróże na Podhalu
- Marek Zioła

- 30 lip
- 2 minut(y) czytania

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 622 oraz łącznicy 627, co stanowi kluczowy etap w budowie nowej linii Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji linii 104 Chabówka-Nowy Sącz. Inwestycja ma na celu znaczącą poprawę infrastruktury kolejowej w województwie małopolskim.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) ogłosiły istotny przetarg, którego celem jest zaprojektowanie w zakresie branży sterowania ruchem kolejowym (srk) oraz kompleksowe wykonanie robót budowlanych na odcinkach linii kolejowej nr 622 Podłęże R401 – Gdów oraz łącznicy kolejowej nr 627 Podłęże R301 – Podłęże Balachówka. Projekt ten, stanowiący część większej inicjatywy „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz - Etap II”, ma na celu znaczące unowocześnienie i rozbudowę sieci kolejowej w Małopolsce, w tym w okolicach Krakowa, Wieliczki, Niepołomic, Biskupic i Gdowa. Inwestycja obejmuje szeroki zakres prac, od projektowania po realizację, z naciskiem na bezpieczeństwo i efektywność ruchu kolejowego.
Szczegóły zakresu prac budowlanych na linii Podłęże – Gdów
Przedmiot zamówienia jest niezwykle szeroki i obejmuje zarówno prace projektowe, jak i kompleksowe wykonawstwo robót budowlanych. W zakresie projektowania przewidziano opracowanie projektu wykonawczego dla branży sterowania ruchem kolejowym (srk) oraz dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnej. Roboty budowlane obejmą między innymi: nawierzchnię i podtorze, systemy odwodnieniowe i hydrotechniczne, sieci zewnętrzne, drogi, urządzenia srk, urządzenia i systemy telekomunikacyjne, sieć trakcyjną wraz z systemem zasilania i sterowania, linię potrzeb nietrakcyjnych (LPN), urządzenia elektroenergetyczne do 1 kV.
Co więcej, planowane są prace przy obiektach inżynieryjnych, w tym budowa tunelu kolejowego z przewiązkami, budowa peronów, obiektów obsługi podróżnych oraz obiektów kubaturowych. W ramach inwestycji powstaną również przejścia i przejazdy, zostaną przeprowadzone roboty geologiczne i geotechniczne, a także prace związane z małą architekturą i środowiskiem, takie jak wycinka drzew i krzewów oraz budowa obiektów służących ochronie środowiska. Proces oceny zgodności podsystemów strukturalnych jest integralną częścią zamówienia, co ma zapewnić najwyższe standardy bezpieczeństwa i funkcjonalności.
Opcje i warunki realizacji zamówienia
Zamawiający przewiduje opcję na interfejsy, która umożliwi współpracę z innymi wykonawcami w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Okres realizacji zamówienia podstawowego wynosi 46 miesięcy od daty zawarcia umowy, przy czym zakończenie wszystkich robót (z wyjątkiem opcji na interfejs) przewidziano na 38 miesięcy. Pozostałe 8 miesięcy przeznaczone jest na dostarczenie zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych. Opcja na interfejs może być uruchamiana przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy, maksymalnie do 4 lat od jej uruchomienia.
W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający określone warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej. Wymagane referencje obejmują wykonanie w ciągu ostatnich 10 lat szeregu robót budowlanych, między innymi budowę lub przebudowę co najmniej 14 kilometrów dwutorowej zelektryfikowanej linii kolejowej, budowę lub przebudowę 15 rozjazdów kolejowych, a także budowę lub przebudowę co najmniej jednej stacji kolejowej z odpowiednią liczbą torów i peronów. Ważnym elementem jest również doświadczenie w budowie systemów srk oraz tuneli kolejowych o długości co najmniej 800 metrów, wykonanych metodą zmechanizowaną. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych, a cała komunikacja w postępowaniu odbywa się elektronicznie.















Komentarze