top of page

PKP PLK przebudują stację Częstochowa Towarowa. Przetarg rozstrzygnięty

Częstochowa Towarowa
Fot. PKP PLK

Stacja Częstochowa Towarowa przejdzie gruntowną przebudowę, obejmującą optymalizację układu torowego, modernizację sieci trakcyjnej oraz wprowadzenie komputerowego systemu sterowania ruchem. Projekt ma na celu zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa operacji kolejowych w regionie Częstochowy, co wpłynie na lepszy transport towarowy i pasażerski.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie ogłosił rozstrzygnięcie przetargu na przebudowę stacji Częstochowa Towarowa. Projekt zakłada kompleksowe prace modernizacyjne, które znacząco poprawią funkcjonalność i przepustowość stacji. Głównym celem inwestycji jest dostosowanie infrastruktury do współczesnych standardów i wymagań, co przełoży się na płynniejszy ruch pociągów oraz zwiększenie bezpieczeństwa.


Szczegóły projektu przebudowy stacji Częstochowa Towarowa


Zakres prac obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót dotyczących przebudowy stacji Częstochowa Towarowa, w tym optymalizację układu torowego. Obecne tory zostaną zmodernizowane, a ich układ zmieniony w celu zwiększenia efektywności manewrów i przepustowości. Dodatkowo projekt przewiduje przebudowę sieci trakcyjnej, co jest kluczowe dla zasilania pociągów elektrycznych i zapewnienia ciągłości dostaw energii.


Kolejnym istotnym elementem jest zmiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK) na nowoczesny system komputerowy ze sterowaniem scentralizowanym w jednym okręgu nastawczym. Modernizacja ta pozwoli na bardziej precyzyjne i efektywne zarządzanie ruchem pociągów, minimalizując ryzyko błędów ludzkich i zwiększając bezpieczeństwo. Wartość wszystkich umów przyznanych w ramach tego przedsięwzięcia wynosi 142 487 630,73 złotych.


Wykonawca i finansowanie inwestycji


Wykonawcą projektu jest konsorcjum firm PORR S.A. (Lider) oraz Trakcja System Sp. z o.o. Jako podwykonawca wskazane zostały Zakłady Automatyki KOMBUD S.A., co świadczy o kompleksowym podejściu do realizacji projektu i zaangażowaniu doświadczonych podmiotów. Szacunkowa wartość zamówienia bez podatku VAT wynosiła 140 000 000 złotych. Całość projektu objęta jest dyrektywą 2014/25/UE oraz jest finansowana z funduszy Unii Europejskiej, co podkreśla jego znaczenie w kontekście rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce. Okres obowiązywania umowy przewidziano na 24 miesiące.


W ramach ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, wskazano także główny powód zmiany wartości wynagrodzenia, który wynika z aneksów do umowy. Informacje statystyczne wskazują, że w przetargu wpłynęło dwanaście ofert, z których oferta konsorcjum PORR S.A. i Trakcja System Sp. z o.o. została sklasyfikowana jako pierwsza. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie jest odpowiedzialny za nadzór nad realizacją projektu.


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page