

54false06 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace modernizacyjne na linii kolejowej Kraków – Kielce, obejmujące między innymi przystanek kolejowy w Szczepanowicach. Prace te mają na celu nie tylko unowocześnienie infrastruktury, lecz również przeniesienie przystanku do bardziej dogodnej lokalizacji. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec bieżącego roku.
Przystanek w Szczepanowicach zostanie przeniesiony bliżej centrum miejscowości, w sąsiedztwo przejazdu kolejowo-drogowego oraz potoku Piotrówka, około kilometra od obecnego miejsca. Zmiana lokalizacji ma za zadanie ułatwić mieszkańcom dostęp do połączeń kolejowych, co przyczyni się do rozwoju lokalnej infrastruktury komunikacyjnej. W ramach inwestycji powstaną dwa nowoczesne perony o długości 200 metrów, wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz system nagłośnienia. Całość infrastruktury będzie oświetlona latarniami w technologii LED. Przejazd kolejowo-drogowy również zostanie zmodernizowany poprzez dodanie chodników i nowych urządzeń zabezpieczających.
Inwestycja, której wartość przekracza 7 milionów złotych netto, jest częścią „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Wykonawcą zadania jest firma Nowak-Mosty Sp. z o.o., która ma sześć miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej i realizację budowy. Pierwszy pociąg zatrzyma się na nowym przystanku w grudniu bieżącego roku. Czas przejazdu do Krakowa Głównego szacowany jest na około 35 minut.
Modernizacja przystanku w Szczepanowicach jest jedną z wielu inwestycji realizowanych w województwie małopolskim w ramach wspomnianego programu. Podróżni już korzystają z efektów programu na przystankach w Krakowie (Piastów, Kościelniki, Przylasek), a także w Nowym Sączu, Wolbromiu, Dąbrówce, Zatorze i Pisarach. W sumie w Małopolsce program objął 23 lokalizacje, obejmujące budowę nowych lub modernizację istniejących przystanków. W ramach programu powstaną również nowe parkingi przesiadkowe w Przeciszowie, Dulowej, Rudawie, Kętach oraz w krakowskich Kościelnikach, co ma na celu zwiększenie integracji transportu kolejowego z innymi formami komunikacji.


Komentarze