Pociągi towarowe do Połańca pojadą szybciej. Kolejarze kończą remont linii nr 70
- Marek Zioła

- 2 paź
- 2 minut(y) czytania

PKP Polskie Linie Kolejowe kończą w październiku prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 70, na odcinku Raczyce – Staszów. Dzięki inwestycji o wartości ponad 38 milionów złotych poprawi się stan techniczny szlaku, co jest kluczowe dla transportu towarowego, zwłaszcza do elektrowni w Połańcu. Zwiększenie prędkości pociągów do 100 km/h oraz przygotowanie infrastruktury pod przyszłe połączenia pasażerskie to główne korzyści z tej ważnej modernizacji.
Polskie Linie Kolejowe, działając jako zarządca infrastruktury kolejowej, intensywnie pracują nad poprawą stanu technicznego kluczowych dla regionu świętokrzyskiego szlaków. Na odcinku między Raczycami a Staszowem trwają ostatnie działania związane z modernizacją linii kolejowej nr 70, której zakończenie zaplanowano na koniec października bieżącego roku. Ciężki sprzęt kolejowy jest wykorzystywany do wzmacniania i oczyszczania nawierzchni pod torami na blisko 13,5 kilometra szlaku.

Wzrost prędkości i poprawa bezpieczeństwa na linii kolejowej nr 70
Głównym celem prowadzonych prac na linii kolejowej nr 70 (na odcinku Włoszczowice – Chmielów) jest podniesienie jej parametrów technicznych. Wykonane roboty, obejmujące odcinki Raczyce – Grzybów – Staszów, polegały między innymi na wzmocnieniu nawierzchni i precyzyjnym oczyszczeniu podtorza. Jednocześnie przeprowadzono niezbędne prace przy wiaduktach kolejowych. Całość tych działań ma bezpośrednie przełożenie na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, w efekcie tych inwestycji zlikwidowano potencjalne miejsca, które w przyszłości mogłyby wymusić wprowadzenie stałych lub tymczasowych ograniczeń prędkości. Najważniejszą zmianą dla przewoźników będzie jednak możliwość podniesienia dopuszczalnej prędkości pociągów towarowych z 60 do 100 km/h na remontowanych fragmentach linii kolejowej nr 70.
Inwestycja kluczowa dla zaopatrzenia elektrowni w Połańcu
Linia kolejowa nr 70 pełni niezwykle istotną rolę w systemie transportu towarowego, będąc głównym szlakiem zaopatrzeniowym dla elektrowni w Połańcu, która jest jednym z największych tego typu zakładów w Polsce. Sprawny i bezpieczny przewóz towarów na tym szlaku jest zatem priorytetem, co podkreślał przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Inwestujemy w sprawny i bezpieczny przewóz towarów na ważnym szlaku transportowym, który zapewnia zaopatrzenie dla elektrowni w Połańcu, jednego z największych tego typu zakładów w kraju. W kolejnych latach planujemy odnowienie peronów na stacjach zlokalizowanych przy tej linii. Pozwoli to na przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich między innymi do Grzybowa i Staszowa – mówi Grzegorz Łukasik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach, PKP Polskie Linie Kolejowe.

Kolejne kroki i planowany powrót połączeń pasażerskich
Inwestycja na linii kolejowej nr 70, której łączny koszt w tym roku przekroczył 38 milionów złotych, jest realizowana w ramach bieżących prac utrzymaniowych. Rozpoczęte w marcu prace prowadzone są przy utrzymanym ruchu pociągów, co minimalizuje utrudnienia w przewozie towarowym.
Choć obecne działania skupiają się przede wszystkim na poprawie parametrów technicznych torowiska dla ruchu towarowego, PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają kolejne inwestycje. W kolejnych latach planowane jest odnowienie peronów na stacjach położonych wzdłuż tej linii, co jest niezbędnym warunkiem do przywrócenia regularnych połączeń pasażerskich. Oznacza to, że mieszkańcy Staszowa i Grzybowa mogą realnie liczyć na powrót pociągów osobowych, co znacząco wpłynie na ich dostępność komunikacyjną.















Komentarze