top of page

POLREGIO zyskuje pasażerów. Prawie 77 milionów w trzy kwartały 2025

Pociąg POLREGIO
Fot. POLREGIO

POLREGIO odnotowało rekordową liczbę pasażerów. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku przewoźnik zanotował wzrost o ponad 1,5 miliona podróżnych w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku, co potwierdza skuteczność obranej strategii rozwoju.


POLREGIO po raz kolejny osiągnęło imponujący wynik w przewozach pasażerskich. W ciągu trzech kwartałów 2025 roku z usług przewoźnika skorzystało aż 76,9 miliona osób. Jest to rezultat o ponad 1,5 miliona lepszy niż ten osiągnięty w tym samym czasie w 2024 roku, co plasuje spółkę w gronie liderów rynku. Dane te są bezpośrednim potwierdzeniem, że strategia realizowana przez POLREGIO przekłada się na realne, policzalne efekty. Rosnąca frekwencja świadczy o tym, że oferta przewoźnika staje się coraz bardziej atrakcyjna i efektywnie odpowiada na potrzeby regionalnych podróży kolejowych.


Sukces POLREGIO w trzecim kwartale 2025


Patrząc na wyniki kwartalne, również widać wyraźny trend wzrostowy. Między lipcem a wrześniem 2025 roku pociągami POLREGIO podróżowało 26,2 miliona osób. To prawie 600 tysięcy pasażerów więcej niż w trzecim kwartale roku poprzedniego. Na szczególne wyróżnienie zasługuje sierpień, który okazał się najlepszym miesiącem, z blisko 9 milionami pasażerów na pokładach pociągów regionalnego przewoźnika. Zbliżony rezultat spółka odnotowała wcześniej w maju. Co ciekawe, największy skok procentowy w ujęciu rok do roku odnotowano w marcu, kiedy liczba podróżnych była wyższa aż o 11,5 procent.

Krzysztof Pietrzykowski, prezes POLREGIO, komentując te dane, podkreślał zaufanie pasażerów do spółki:

– Te liczby to kolejny dowód na to, że przyjęta przez nas strategia przynosi wymierne efekty. Wspólnie z naszymi partnerami samorządowymi konsekwentnie budujemy ofertę przyciągającą coraz więcej pasażerów. Dziś POLREGIO to przewoźnik z rekordowym zaufaniem podróżnych – pomimo wielu wyzwań, jakim stawiamy czoła.

Gdzie pasażerowie POLREGIO przybywają najszybciej?


Analiza wyników regionalnych pokazuje, że nie wszędzie dynamika wzrostu jest taka sama. Zdecydowanym liderem okazał się Pomorski Zakład POLREGIO, który odnotował wzrost liczby pasażerów o 16,5 procent w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku. Wyraźny wzrost zainteresowania odnotowano także w innych województwach. W łódzkim było to 9,4%, w podkarpackim 7,2%, natomiast w zachodniopomorskim 6,1% więcej podróżnych wybrało usługi regionalnego przewoźnika.


Jak POLREGIO osiągnęło rekordowy wynik?


Utrzymujący się wzrost zainteresowania pasażerów w 2025 roku nie jest przypadkiem. Już w pierwszym półroczu pociągi przewiozły blisko 51 milionów osób, czyli niemal milion więcej niż rok wcześniej. Kontynuacją tego trendu były rekordowe wakacje, kiedy z usług spółki skorzystało ponad 17 milionów pasażerów, co podtrzymuje sukces 2024 roku, gdy POLREGIO przewiozło blisko 101 milionów osób, najwięcej od ponad dekady.


Dobry wynik to w dużej mierze efekt konsekwentnych działań, takich jak uruchamianie nowych połączeń, zwiększanie częstotliwości kursów na najbardziej obleganych trasach oraz wydłużanie relacji niektórych pociągów. Dodatkowo, na efektywność przewozów miały wpływ zmiany organizacyjne wprowadzone przez obecny zarząd spółki. Wojciech Dinges, wiceprezes Zarządu POLREGIO, zwraca uwagę na najważniejsze aspekty poprawy:


– Dążymy do tego, by oferowane przez nas połączenia były jak najbardziej dostępne i atrakcyjne dla podróżnych. Pracujemy też nad ciągłą poprawą działań w spółce, bo przekłada się to bezpośrednio na jej efektywność. Rozpoczęliśmy inwestycje w rozwój zaplecza technicznego oraz w tabor – w wymiarze, jaki był obecnie możliwy. Kolejnym krokiem musi być jednak pozyskanie dofinansowania zewnętrznego.

Inwestycje w tabor i nowoczesne zaplecze techniczne POLREGIO


W kontekście poprawy jakości usług i efektywności, POLREGIO aktywnie inwestuje. Spółka rozpoczęła modernizację części posiadanych pojazdów, a także pozyskała środki unijne na zakup pięciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Równocześnie rozwijane są cyfrowe systemy obsługi pasażerów.

Istotnym posunięciem było też uruchomienie w sierpniu specjalistycznego punktu w Olsztynie, który umożliwi samodzielne wykonywanie przeglądów i napraw pojazdów spalinowych na poziomach P3–P5. Rozbudowa sieci własnych serwisów ma bezpośrednio przyczynić się do szybszego i tańszego usuwania usterek, co finalnie przełoży się na stabilniejszą i bardziej przewidywalną ofertę dla pasażerów korzystających z usług POLREGIO.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page