top of page

Postępy w odbudowie i elektryfikacji Eifelstrecke: Pociągi znów kursują na całej trasie Gerolstein-Kolonia

Sześciu uśmiechniętych polityków i przedstawicieli kolei stoi na peronie obok nowoczesnego, czerwono-białego pociągu regionalnego Deutsche Bahn, świętując ponowne otwarcie Eifelstrecke.
Źródło zdjęcia: Deutsche Bahn

Po niemal czterech latach od powodzi, pociągi ponownie kursują na całej długości trasy z Gerolstein do Kolonii. Odbudowa Eifelstrecke, znacząco zniszczonej przez powódź, stanowi kluczowy etap w przywracaniu pełnej funkcjonalności połączenia kolejowego. Prace te realizowane są we współpracy Deutsche Bahn z władzami regionalnymi i samorządowymi, z docelową elektryfikacją trasy planowaną do 2028 roku.


Po katastrofalnej powodzi sprzed czterech lat, nareszcie przywrócono ciągłość ruchu kolejowego na trasie z Gerolstein do Kolonii. Deutsche Bahn, we współpracy z krajami związkowymi Nadrenia-Palatynat i Nadrenia Północna-Westfalia, a także gminami oraz organizatorami transportu publicznego, odbudowała poważnie uszkodzoną trasę między Hürth-Kalscheuren a Trewirem. Przywrócenie ruchu jest ważnym wydarzeniem dla regionu, a przedstawiciele kolei i polityki spotkali się na stacji Gerolstein, aby uczcić to osiągnięcie i docenić zaangażowanie wszystkich stron.


Znaczący krok naprzód dla Eifelstrecke


Prezes zarządu DB, doktor Richard Lutz, podkreślił znaczenie ponownego uruchomienia połączenia.

„Dzisiaj, po raz pierwszy od strasznej powodzi sprzed czterech lat, pociągi znów kursują między Gerolstein a Kolonią. To ważny kamień milowy na tej drodze i prawdziwy powód do radości. Razem ze wszystkimi zaangażowanymi stronami udało nam się już wiele osiągnąć, odtwarzając lub całkowicie odnawiając tory, mosty, dworce i technikę sterowania ruchem. To daje nam wiatr w żagle na to, co jeszcze przed nami. Wiemy, że ludzie tutaj z utęsknieniem czekają na zakończenie okresu transportu zastępczego. Dlatego robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej zakończyć pozostałe prace związane z elektryfikacją. Najpóźniej w 2028 roku Eifel i region będą trwale korzystać z przyjaznego dla środowiska i atrakcyjnego transportu kolejowego.”

Minister transportu federalnego Patrick Schnieder dodał, że celem jest zapewnienie przyszłości Eifelstrecke jako centralnej osi transportowej dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Również ministerka ochrony klimatu, środowiska, energii i mobilności Nadrenii-Palatynatu, Katrin Eder, zaznaczyła, że elektryfikacja trasy, choć wymagająca pod względem budowlanym i finansowym, przyniesie korzyści regionowi poprzez lepsze i wygodniejsze czasy podróży.


Zakres prac i przyszłe etapy elektryfikacji


W ciągu ostatnich lat pracownicy DB i firm wykonawczych odbudowali i zmodernizowali ponad 20 mostów i konstrukcji wsporczych, 10 kilometrów nasypów kolejowych oraz uszkodzone stacje. Na około 160-kilometrowej trasie zmodernizowano całą technikę sterowania ruchem i sygnalizacji. W Gerolstein i Euskirchen zbudowano dwie nowoczesne elektroniczne nastawnie, co ma zapewnić niezawodny i elastyczny ruch kolejowy. Ponadto usunięto szkody powodziowe na 24 przejazdach kolejowych, które zostały technicznie odnowione i podłączone do nowych nastawni za pomocą ponad 200 sygnałów. Dzięki tym działaniom pociągi między Gerolstein a Kolonią mogą ponownie kursować bez przeszkód po Eifelstrecke, co umożliwi komfortowe podróże pasażerom i turystom, szczególnie w intensywnych miesiącach letnich.


Oprócz odbudowy infrastruktury, DB rozpoczęła jesienią ubiegłego roku prace nad elektryfikacją. W związku z tym, od 24 sierpnia, konieczne będą kolejne zamknięcia poszczególnych odcinków. Stały, nieprzerwany ruch pociągów na Eifelstrecke jest spodziewany w 2028 roku. Elektryfikacja jest finansowana przez kraje związkowe Nadrenia-Palatynat i Nadrenia Północna-Westfalia. Odbudowa i elektryfikacja trasy między Hürth-Kalscheuren a Trewirem wpisują się w program modernizacyjny DB S3, który ma na celu przywrócenie wydajności kolei i poprawę doświadczeń klientów poprzez zwiększenie punktualności, niezawodności i zmniejszenie zakłóceń.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page