top of page

Rusza budowa kładki w Bełchowie. Będzie nowoczesna i w pełni dostępna

Pociąg sieciowy
Fot. PKP PLK

PLK rozpoczynają prace przy budowie nowej kładki dla pieszych nad torami kolejowymi na zmodernizowanej stacji w Bełchowie, co ma znacząco poprawić dostępność do pociągów oraz bezpieczeństwo podróżnych. Inwestycja ta jest realizowana w ramach przebudowy ważnej linii Skierniewice – Łowicz, a jej zakończenie planowane jest w sierpniu 2026 roku.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PLK) kontynuują modernizację infrastruktury kolejowej, czego najnowszym przykładem są rozpoczęte prace przygotowawcze pod budowę nowej kładki dla pieszych nad torami w Bełchowie. Ta inicjatywa, będąca częścią przebudowy linii Skierniewice – Łowicz, ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa podróżnych, a także dla usprawnienia komunikacji w obrębie stacji. Stacja w Bełchowie, która przeszła już modernizację w poprzednich latach, zyska tym samym nowoczesny element poprawiający jej funkcjonalność i dostępność.


Prace torowe
Rusza budowa kładki w Bełchowie. Będzie nowoczesna i w pełni dostępna / fot. PKP PLK

40-metrowa kładka z windami zapewni pełną dostępność


Budowa 40-metrowej kładki w Bełchowie to inwestycja projektowana z myślą o wszystkich grupach podróżnych. Jej głównym celem jest zapewnienie bezpiecznego przejścia nad torami, co wyeliminuje konieczność korzystania z przejazdu w poziomie szyn. Co istotne, konstrukcja ta będzie w pełni dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – zostaną zamontowane aż trzy windy, które umożliwią wygodne korzystanie z przeprawy seniorom, rodzicom z dziećmi, a także rowerzystom.


Dostęp do kładki będzie łatwy z różnych stron stacji, między innymi od ulic Dworcowej i Piaskowej, dzięki schodom wejściowym i specjalnym chodnikom. Bezpieczeństwo po zmroku zapewni oświetlenie LED, a system odwodnienia zagwarantuje trwałość i funkcjonalność obiektu niezależnie od warunków atmosferycznych. Dzięki temu Bełchów zyska infrastrukturę kolejową, która ma służyć lokalnej społeczności przez długie lata.


Finałowy etap modernizacji linii Skierniewice – Łowicz


Budowa bezpiecznej przeprawy dla pieszych to jeden z elementów przebudowy odcinka między Skierniewicami a Bełchowem, który wchodzi w finałowy etap modernizacji linii Skierniewice – Łowicz. Prace na tym 8-kilometrowym fragmencie obejmują kompleksową modernizację nawierzchni kolejowej, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych, peronów oraz systemu sterowania ruchem kolejowym.


Postęp prac jest widoczny na przystankach Mokra i Sierakowice Skierniewickie. W Mokrej trwa montaż wiat, natomiast w Sierakowicach Skierniewickich wkrótce będzie układana nowa nawierzchnia peronowa, a także pojawią się ławki i tablice informacyjne. Wszystkie perony będą lepiej oświetlone i wyposażone w czytelne oznakowanie, co ma zagwarantować, że wszyscy podróżni, w tym osoby z ograniczonymi możliwościami poruszania się, będą mogli wygodnie wsiadać i wysiadać z pociągów.


Obecnie, na odcinku między Bełchowem a Skierniewicami, dobiegają końca prace w torze numer 1, gdzie układane są nowe szyny na wcześniej przygotowanym podłożu, a także stawiane są nowe słupy pod sieć trakcyjną.


Już w listopadzie prace przeniosą się na tor numer 2, a pociągi będą kursować po odnowionym torze numer 1.

Efektem realizowanych prac będzie nie tylko podniesienie poziomu bezpieczeństwa, ale też skrócenie czasu przejazdu między Łowiczem a Skierniewicami oraz sprawniejsze podróże zarówno pociągów pasażerskich, jak i towarowych.


Nowy peron na przystanku Mokra
Rusza budowa kładki w Bełchowie. Będzie nowoczesna i w pełni dostępna / fot. PKP PLK

Nowoczesne sterowanie ruchem kolejowym zwiększy bezpieczeństwo


Niezawodność obsługi pociągów zapewni nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, który zostanie zintegrowany z lokalnym centrum sterowania (LCS) w Skierniewicach. Dodatkowo, poziom bezpieczeństwa na modernizowanym odcinku ma zwiększyć wymiana nawierzchni na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych. Na czas prac, które wymagają wyznaczenia objazdów, informacje o zamknięciach są przekazywane z wyprzedzeniem.


Wzrost przepustowości odcinka umożliwi również zabudowa samoczynnej blokady liniowej, pozwalającej na jednoczesną jazdę kilku pociągów na szlaku. Prace na odcinku Bełchów – Skierniewice są finansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO).


Inwestycja jest kontynuacją działań prowadzonych w latach 2020–2023, w ramach których zmodernizowano już odcinek Bełchów – Łowicz, stację Bełchów i przystanek Bobrowniki, których wartość wyniosła ponad 93 miliony złotych. Wartość obecnej modernizacji odcinka Bełchów – Skierniewice wynosi 82,6 miliona złotych netto (101,6 miliona złotych brutto). Wykonawcą prac jest Track Tec Construction. Zakończenie całej inwestycji przewidziano na sierpień 2026 roku.


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page