top of page

Seniorzy chętnie kupują bilety przez internet. Koleje Śląskie uczą obsługi ,,Kaeśki"

Kobieta w średnim wieku, ubrana w szarą wzorzystą bluzkę, patrzy na ekran smartfona, podczas gdy młody mężczyzna w czarnej koszuli podaje jej ulotki lub materiały informacyjne. W tle widać fragment stoiska z napisem "Dołącz do".
Fot. Koleje Śląskie

Koleje Śląskie uruchamiają nową inicjatywę wspierającą osoby starsze w korzystaniu z nowoczesnych technologii. Przewoźnik koncentruje się na zwiększaniu dostępności aplikacji Kaeśka, a od 20 listopada wprowadza regularne dyżury w Centrum Obsługi Pasażera w Katowicach, mające na celu pomoc w instalacji i zakupie pierwszego biletu. Spółka sukcesywnie inwestuje również w nowy tabor, który ma ułatwić podróżowanie seniorom.


Koleje Śląskie, widząc rosnące zainteresowanie swoją aplikacją mobilną wśród osób w wieku 60+, wprowadzają "Czwartki z Kaeśką". To cykliczne spotkania, które mają pomóc seniorom w oswojeniu się z cyfrowym zakupem biletów. Inicjatywa ta jest częścią szerszych działań przewoźnika, mających na celu zwiększenie komfortu podróżowania pasażerów o ograniczonej mobilności.


Na stoisku informacyjnym Kolei Śląskich, przedstawiającym aplikację mobilną i pociąg, kilku pracowników rozmawia z grupą seniorów.
Seniorzy chętnie kupują bilety przez internet. Koleje Śląskie uczą jak obsługiwać ,,Kaeśkę" / fot. Koleje Śląskie

"Czwartki z Kaeśką" - wsparcie dla osób starszych


Od 20 listopada do końca 2025 roku, w co drugi czwartek, pracownicy Kolei Śląskich będą czekać na seniorów na katowickim dworcu kolejowym. Dyżury odbędą się w godzinach od 9:00 do 15:00 w Centrum Obsługi Pasażera (COP). Ich celem jest nie tylko pomoc w pobraniu i zainstalowaniu aplikacji Kaeśka, ale także w konfiguracji konta, weryfikacji danych oraz przeprowadzeniu pierwszej transakcji zakupu biletu.


Takie akcje nie są nowością dla przewoźnika. Podobne wsparcie młodzi pracownicy Kolei Śląskich zapewniali już podczas tegorocznego Forum Seniora w Ustroniu, gdzie zachęcali osoby starsze do korzystania z aplikacji.


Aplikacja została zaprojektowana tak, by była maksymalnie czytelna – posiada wysoki kontrast i przejrzysty układ, dzięki czemu korzystanie z niej jest wygodne także dla osób starszych – mówi Arkadiusz Pilarz, dyrektor Biura Handlowego Kolei Śląskich i dodaje – To nie pierwsza tego typu inicjatywa. Jesteśmy bardzo często obecni na spotkaniach seniorów w całym regionie, gdzie zachęcamy osoby starsze do korzystania z Kaeśki.

Coraz więcej seniorów z aplikacją Kaeśka


Liczby pokazują, że seniorzy chętnie korzystają z ułatwień cyfrowych. Od momentu uruchomienia aplikacji w styczniu 2025 roku, pasażerowie w wieku 60 lat i więcej kupili za jej pośrednictwem ponad 10 tysięcy biletów z dedykowaną im zniżką. Trend ten jest wzrostowy – w styczniu było to około 500 biletów, a w rekordowym październiku sprzedaż zbliżyła się do 1,3 tysiąca biletów miesięcznie.


Oprócz ułatwienia zakupu, sama aplikacja Kaeśka oferuje użytkownikom stałą, dziesięcioprocentową zniżkę na bilety jednorazowe, miesięczne oraz wybrane oferty specjalne. Aplikacja jest dostępna do bezpłatnego pobrania w sklepach Google Play i App Store i umożliwia również planowanie podróży i sprawdzanie połączeń w czasie rzeczywistym.


Na stoisku Kolei Śląskich, młody mężczyzna w czarnym golfie i marynarce uśmiecha się do obiektywu, podczas gdy jego koledzy pomagają starszym kobietom w obsłudze aplikacji mobilnej. W tle widoczne logo przewoźnika i pociąg.
Seniorzy chętnie kupują bilety przez internet. Koleje Śląskie uczą jak obsługiwać ,,Kaeśkę" / fot. Koleje Śląskie

Koleje Śląskie inwestują w komfort podróży


Przewoźnik aktywnie inwestuje w nowoczesny tabor, który ma zapewnić komfort i bezpieczeństwo wszystkim pasażerom, w tym seniorom. Nowe, niskopodłogowe pociągi są wyposażone w przestronne toalety, szerokie wejścia oraz ergonomiczne fotele. Takie rozwiązania są szczególnie doceniane przez osoby starsze oraz te z ograniczoną mobilnością.


Podróże Kolejami Śląskimi muszą być komfortowe i atrakcyjne cenowo. Dzięki wsparciu Województwa Śląskiego sukcesywnie zwiększamy liczbę nowoczesnych pojazdów, które odpowiadają na potrzeby seniorów i zapewniają im wygodę w codziennych podróżach po regionie – mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes Kolei Śląskich do spraw handlowych.

Senior 60+ to oszczędności


Specjalnie dla osób po 60. roku życia, Koleje Śląskie przygotowały całoroczną ofertę SENIOR 60+. Obejmuje ona bilety jednorazowe i miesięczne w obniżonej cenie. Przykładowo, dzięki tej ofercie, przejazd z Katowic do Bielska-Białej kosztuje 16,27 złotych zamiast 21,70 złotych.


W ramach oferty Senior 60+ przejazd z Katowic do Bielska-Białej kosztuje 16,27 zł zamiast 21,70 zł, a bilet z Katowic do Wisły – 21,97 zł, czyli o ponad siedem złotych mniej niż w taryfie podstawowej – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.pl

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page