Sześć sztuk do przeglądu. Koleje Śląskie ogłaszają przetarg na P4 36WEa
- Marek Zioła

- 7 dni temu
- 2 minut(y) czytania

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy kompleksowych napraw poziomu P4 dla sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 36WEa/36WEb. Ogłoszenie przetargu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z 29 października 2025 roku wskazuje, że przewoźnik planuje wydłużyć eksploatację tych pojazdów, stawiając wysokie wymagania wykonawcom, w tym dotyczące certyfikatu IRIS i dużego doświadczenia w zakresie napraw pojazdów szynowych.
Koleje Śląskie, regionalny przewoźnik z województwa śląskiego, uruchomiły postępowanie przetargowe mające na celu wybór podmiotu, który wykona usługę naprawy czwartego poziomu utrzymania (P4) dla sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu 36WEa/36WEb. Do prac przewidziano również dodatkowe zadania, których szczegóły określa Załącznik nr 2 do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Przetarg, o numerze 714729-2025, został opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (OJ S 208/2025) 29 października 2025 roku, co oznacza, że postępowanie oficjalnie się rozpoczęło.
Czego Koleje Śląskie oczekują w przetargu na naprawy?
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa, która ma na celu przywrócenie pełnej sprawności i bezpieczeństwa eksploatacji pojazdów. W ramach naprawy poziomu P4, wykonawca musi przeprowadzić szczegółowy przegląd, wymianę elementów o ograniczonym czasie eksploatacji, a także szereg prac dodatkowych. Jak wynika z dokumentacji, przewoźnik oczekuje realizacji zadania w terminie do 20 miesięcy od podpisania umowy. Co ciekawe, Koleje Śląskie zastrzegają sobie prawo do zastosowania procedury, w której najpierw ocenią oferty, a dopiero później dokonają kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, który uzyska najwyższą ocenę.
Wysokie wymogi kwalifikacyjne dla wykonawców napraw taboru
Aby ubiegać się o to zamówienie, potencjalni wykonawcy muszą spełnić rygorystyczne warunki. Przede wszystkim, muszą wykazać, że posiadają odpowiednią kondycję finansową, czyli środki finansowe lub zdolność kredytową na poziomie nie mniejszym niż 4 miliony złotych.
Oprócz tego, wymagane jest doświadczenie w wykonywaniu podobnych usług. Wykonawca musi udowodnić, że w ciągu ostatnich trzech lat należycie wykonał w ramach jednej umowy co najmniej sześć usług przeglądowych na elektrycznych zespołach trakcyjnych z napędem asynchronicznym, które charakteryzują się prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 kilometrów na godzinę. Usługi te musiały odpowiadać czwartemu lub piątemu poziomowi utrzymania i mieć łączną wartość nie mniejszą niż 8 milionów złotych netto.
Dodatkowo, konieczne jest potwierdzenie wdrożenia systemu zarządzania jakością opartego na normie PN-EN ISO 22163:2024-11 (poprzednio znanej jako IRIS) z ważnym certyfikatem IRIS Certification® Rev. 04 w kategorii pojazd szynowy.
Zasady oceny ofert, czyli waga ceny, terminu i gwarancji
Koleje Śląskie postawiły na trzy kryteria oceny, w których największe znaczenie ma cena.
Cena (Pc) – z wagą 70 procent. Jest to najniższa łączna cena z Formularza Ofertowego.
Termin (Pt) – z wagą 20 procent. Im krótszy termin realizacji naprawy pojedynczego pojazdu (liczony od dnia przekazania), tym więcej punktów. Maksymalny czas to 90 dni kalendarzowych (0 punktów), a minimalny to 70 dni kalendarzowych (20 punktów).
Gwarancja (Pg) – z wagą 10 procent. Okres udzielonej gwarancji, liczony od dnia protokołu odbioru końcowego, będzie nagradzany punktami zgodnie ze wzorem zawartym w SWZ.
Maksymalna liczba punktów możliwa do zdobycia przez Wykonawcę to 100. Termin składania ofert upływa 10 grudnia 2025 roku o godzinie 13:00, a otwarcie ofert zaplanowano na ten sam dzień o godzinie 14:00. Postępowanie wymaga wniesienia wadium w kwocie 220 250 złotych.















Komentarze