top of page

Sześć sztuk do przeglądu. Koleje Śląskie ogłaszają przetarg na P4 36WEa

36WEa Kolei Śląskich
Fot. Patryk Farana

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy kompleksowych napraw poziomu P4 dla sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 36WEa/36WEb. Ogłoszenie przetargu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z 29 października 2025 roku wskazuje, że przewoźnik planuje wydłużyć eksploatację tych pojazdów, stawiając wysokie wymagania wykonawcom, w tym dotyczące certyfikatu IRIS i dużego doświadczenia w zakresie napraw pojazdów szynowych.


Koleje Śląskie, regionalny przewoźnik z województwa śląskiego, uruchomiły postępowanie przetargowe mające na celu wybór podmiotu, który wykona usługę naprawy czwartego poziomu utrzymania (P4) dla sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu 36WEa/36WEb. Do prac przewidziano również dodatkowe zadania, których szczegóły określa Załącznik nr 2 do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Przetarg, o numerze 714729-2025, został opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (OJ S 208/2025) 29 października 2025 roku, co oznacza, że postępowanie oficjalnie się rozpoczęło.


Czego Koleje Śląskie oczekują w przetargu na naprawy?


Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa, która ma na celu przywrócenie pełnej sprawności i bezpieczeństwa eksploatacji pojazdów. W ramach naprawy poziomu P4, wykonawca musi przeprowadzić szczegółowy przegląd, wymianę elementów o ograniczonym czasie eksploatacji, a także szereg prac dodatkowych. Jak wynika z dokumentacji, przewoźnik oczekuje realizacji zadania w terminie do 20 miesięcy od podpisania umowy. Co ciekawe, Koleje Śląskie zastrzegają sobie prawo do zastosowania procedury, w której najpierw ocenią oferty, a dopiero później dokonają kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, który uzyska najwyższą ocenę.


Wysokie wymogi kwalifikacyjne dla wykonawców napraw taboru


Aby ubiegać się o to zamówienie, potencjalni wykonawcy muszą spełnić rygorystyczne warunki. Przede wszystkim, muszą wykazać, że posiadają odpowiednią kondycję finansową, czyli środki finansowe lub zdolność kredytową na poziomie nie mniejszym niż 4 miliony złotych.


Oprócz tego, wymagane jest doświadczenie w wykonywaniu podobnych usług. Wykonawca musi udowodnić, że w ciągu ostatnich trzech lat należycie wykonał w ramach jednej umowy co najmniej sześć usług przeglądowych na elektrycznych zespołach trakcyjnych z napędem asynchronicznym, które charakteryzują się prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 kilometrów na godzinę. Usługi te musiały odpowiadać czwartemu lub piątemu poziomowi utrzymania i mieć łączną wartość nie mniejszą niż 8 milionów złotych netto.


Dodatkowo, konieczne jest potwierdzenie wdrożenia systemu zarządzania jakością opartego na normie PN-EN ISO 22163:2024-11 (poprzednio znanej jako IRIS) z ważnym certyfikatem IRIS Certification® Rev. 04 w kategorii pojazd szynowy.


Zasady oceny ofert, czyli waga ceny, terminu i gwarancji


Koleje Śląskie postawiły na trzy kryteria oceny, w których największe znaczenie ma cena.


  • Cena (Pc) – z wagą 70 procent. Jest to najniższa łączna cena z Formularza Ofertowego.

  • Termin (Pt) – z wagą 20 procent. Im krótszy termin realizacji naprawy pojedynczego pojazdu (liczony od dnia przekazania), tym więcej punktów. Maksymalny czas to 90 dni kalendarzowych (0 punktów), a minimalny to 70 dni kalendarzowych (20 punktów).

  • Gwarancja (Pg) – z wagą 10 procent. Okres udzielonej gwarancji, liczony od dnia protokołu odbioru końcowego, będzie nagradzany punktami zgodnie ze wzorem zawartym w SWZ.


Maksymalna liczba punktów możliwa do zdobycia przez Wykonawcę to 100. Termin składania ofert upływa 10 grudnia 2025 roku o godzinie 13:00, a otwarcie ofert zaplanowano na ten sam dzień o godzinie 14:00. Postępowanie wymaga wniesienia wadium w kwocie 220 250 złotych.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page