top of page

Tramwaje Śląskie zmodernizują tory. W Będzinie i Dąbrowie Górniczej

Moderus Beta MF 16 AC BD o numerze #850 na Załężu.
Fot. Wikipedia I Marek Mróz

4 sierpnia 2025 roku Tramwaje Śląskie S.A. ogłosiły przetarg, którego celem jest modernizacja torowisk i sieci trakcyjnej w Będzinie oraz Dąbrowie Górniczej. Inwestycja ma być zrealizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach projektu "Modernizacja i rozwój infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii – Etap I".


Tramwaje Śląskie S.A. poszukują wykonawcy prac modernizacyjnych na terenie Będzina oraz Dąbrowy Górniczej. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa przebudowa infrastruktury tramwajowej, obejmująca zarówno torowiska, jak i sieć trakcyjną. Realizacja ma odbywać się w formule "zaprojektuj i wybuduj", co oznacza, że wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny za przygotowanie dokumentacji projektowej, a następnie przeprowadzenie samych robót budowlanych. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności.


Zakres prac obejmujących przebudowę torowiska i sieci trakcyjnej


Przetarg dotyczy kilku kluczowych odcinków. W Będzinie prace obejmą przebudowę torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej na Al. H. Kołłątaja. Pierwszy odcinek rozciąga się od "Nerki" do skrzyżowania z ul. Paryską, natomiast drugi odcinek od skrzyżowania z ul. Koszelew do granicy miasta z Dąbrową Górniczą. Dodatkowo, w Będzinie zaplanowano modernizację samej sieci trakcyjnej wzdłuż Al. H. Kołłątaja na odcinku między skrzyżowaniami z ul. Paryską i ul. Koszelew. W Dąbrowie Górniczej, inwestycja skupi się na przebudowie torowiska wzdłuż DW 910, na odcinku od pętli KWK Paryż do granicy z Będzinem. Szacowany czas realizacji wszystkich prac to 27 miesięcy od momentu podpisania umowy.


Wymagania wobec wykonawców oraz kryteria wyboru


Wykonawcy ubiegający się o zamówienie muszą spełnić szereg warunków. W zakresie sytuacji finansowej, wymagane jest posiadanie środków lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 5 milionów złotych. Dodatkowo, wykonawca musi wykazać się doświadczeniem z ostatnich 10 lat, które obejmuje realizację co najmniej dwóch robót budowlanych na torowiskach tramwajowych o długości minimum 800 metrów toru pojedynczego (mtp) każda oraz dwóch robót na sieci trakcyjnej o długości minimum 400 metrów każda. Niezbędne jest także udokumentowanie opracowania co najmniej dwóch dokumentacji projektowych dla podobnych inwestycji. Zespół realizujący projekt musi składać się z wykwalifikowanych specjalistów, w tym koordynatora zespołu projektowego, kierownika budowy oraz kierownika robót elektrycznych, z których każdy musi posiadać odpowiednie uprawnienia i doświadczenie. Kryteria wyboru oferty to w 80% cena, natomiast pozostałe 20% stanowi ocena jakości, gdzie premiowane jest wydłużenie okresu gwarancji do 96 miesięcy.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page