Warszawa: Prace na linii metra M2 na Bemowie nabierają tempa
- Marek Zioła
- 1 dzień temu
- 2 minut(y) czytania

Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra M2 wkracza w zaawansowaną fazę. Na przyszłych stacjach metra M2, Lazurowa i Chrzanów, trwają intensywne prace konstrukcyjne, które przybliżają zakończenie inwestycji.
Na warszawskim Bemowie, na placach budowy ostatnich odcinków drugiej linii metra, widać coraz wyraźniej postępy prac. Konstrukcje przyszłych stacji, Lazurowa i Chrzanów, nabierają kształtów, a budowlańcy pracują nad kluczowymi elementami infrastruktury.

Zaawansowanie prac na stacji Lazurowa i Chrzanów
Na stacji Lazurowa, położonej przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, powstają ściany kolejnych pomieszczeń technicznych oraz podłogi. Trwa również montaż systemów wentylacyjnych i innych instalacji. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, budowane są korytarzyki przeznaczone na okablowanie, a także stawiane są ściany przyszłych peronów.
Bardziej zaawansowane prace przy konstrukcjach peronów toczą się na stacji Chrzanów, usytuowanej przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej. Oprócz ścian tak zwanego podperonia, częściowo wylana jest już płyta peronu. W miejscach przeznaczonych pod tory obecnie pracuje ciężki sprzęt. Na tej stacji również powstają pomieszczenia techniczne dla automatyków i mechaników na poziomie -1. Schody prowadzące na powierzchnię są już w stanie surowym, a konstrukcje wyjść z przystanku zaczynają nabierać finalnych kształtów.

Harmonogram zakończenia budowy
Zgodnie z przyjętymi planami, prace budowlane na trzech bemowskich stacjach pasażerskich (Lazurowa, Chrzanów, Karolin) mają zakończyć się w wakacje 2026 roku. Natomiast Stacja Techniczno-Postojowa Mory ma zostać oddana do użytku w listopadzie bieżącego roku. Cały zachodni odcinek drugiej linii metra ma zostać ukończony pod koniec 2026 roku.
Finansowanie inwestycji z Funduszy Europejskich
Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie, obejmującego stacje C3 Lazurowa, C2 Chrzanów i C1 Karolin, jest częścią strategicznego projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027. Całkowita wartość projektu, obejmującego budowę oraz zakup taboru, wynosi ponad 3 miliardy złotych, z czego dofinansowanie unijne to 1,125 miliarda złotych. Powstała infrastruktura, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Mory, zapewni kompleksową obsługę pociągów kursujących na drugiej linii metra, poprawiając komfort i efektywność transportu publicznego w Warszawie.

Commenti