Warszawa: Tarcza Anna zakończyła misję na Bemowie
- Marek Zioła

- 10 cze
- 1 minut(y) czytania

Po sukcesie drążenia tunelu M2 na Bemowie, tarcza Anna została wyciągnięta na powierzchnię, symbolizując zakończenie kluczowego etapu rozbudowy drugiej linii metra. To milowy krok w realizacji długo wyczekiwanej inwestycji, która usprawni transport publiczny w Warszawie.
Po miesiącach intensywnej pracy tarcza TBM Anna, jedna z dwóch maszyn drążących tunel drugiej linii metra w Warszawie, zakończyła swoją misję. Po wydrążeniu ostatniego odcinka pod Bemowem, Anna została wyciągnięta na powierzchnię, co oznacza pomyślne zakończenie etapu drążenia tuneli. Jest to kolejny ważny krok w rozbudowie warszawskiego metra, która ma na celu poprawę komfortu podróży mieszkańców stolicy.
Kolejne etapy rozbudowy metra
Zakończenie pracy przez tarczę Annę otwiera drogę do kolejnych etapów realizacji projektu. Przed wykonawcami stoją zadania związane z budową infrastruktury wewnątrz tuneli. Obejmują one układanie torowiska, które umożliwi ruch pociągów, a także prace wykończeniowe na trzech nowych stacjach: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Stacje te są kluczowe dla obsługi nowych osiedli i zapewnienia dostępu do metra dla tysięcy pasażerów. Dodatkowo, trwają prace nad stacją techniczno-postojową Mory, która będzie pełniła funkcje obsługowe i serwisowe dla pociągów metra.
Wsparcie Funduszy Europejskich i przyszłość inwestycji
Projekt rozbudowy drugiej linii metra jest wspierany przez Fundusze Europejskie, co podkreśla jego znaczenie dla rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce. Dzięki temu wsparciu możliwe jest realizowanie tak dużej i skomplikowanej inwestycji, która przyczyni się do zmniejszenia natężenia ruchu drogowego, poprawy jakości powietrza i zwiększenia atrakcyjności transportu publicznego. Zakończenie prac na odcinku bemowskim zbliża Warszawę do uruchomienia pełnej długości drugiej linii metra, co znacząco wpłynie na codzienne życie mieszkańców i usprawni komunikację w obrębie miasta.















Komentarze