top of page

Wyremontowany peron na przystanku Warszawa Ursus Północny już otwarty

Stacja Warszawa Ursus Północny
Fot. PKP PLK

Pasażerowie mogą już korzystać z peronu numer 2, ale to nie koniec prac na przystanku Warszawa Ursus Północny. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą dalsze etapy modernizacji, które mają potrwać aż do 2026 roku i wpłyną na rozkład jazdy pociągów Kolei Mazowieckich. Mimo udostępnienia odnowionej części, podróżni muszą liczyć się z tymczasowymi utrudnieniami, w tym zamknięciem jednego z przejść pod torami.


Modernizacja infrastruktury kolejowej w aglomeracji warszawskiej postępuje. Od poniedziałku pasażerowie mogą już w pełni korzystać z wyremontowanego peronu numer 2 na przystanku Warszawa Ursus Północny. To ważny krok w kierunku poprawy komfortu podróży dla mieszkańców zachodniej części stolicy i okolic. Choć peron jest już dostępny, to jego wyposażenie czeka jeszcze na finalne elementy, które mają pojawić się w najbliższych miesiącach.


Nowe oblicze peronu na przystanku Warszawa Ursus Północny


Jak poinformowała Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, mimo otwarcia, na odnowionym peronie tymczasowo zainstalowano zadaszenie oraz ogrodzenie. Pełne wyposażenie, które zwiększy wygodę oczekiwania na pociąg, zostanie zamontowane do końca roku. Pasażerowie mogą spodziewać się nowych wiat i ławek. Ponadto, początek nowego roku przyniesie instalację nowoczesnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP) oraz nowego, czytelnego oznakowania. Wszystkie te elementy mają sprawić, że korzystanie z przystanku Warszawa Ursus Północny stanie się bardziej intuicyjne i komfortowe.


Zmiany w organizacji ruchu i planowane utrudnienia


Dalsze prace modernizacyjne na przystanku Warszawa Ursus Północny wiążą się z kolejnymi utrudnieniami dla podróżnych. Od poniedziałku zamknięte zostało na około cztery tygodnie przejście pod torami zlokalizowane od strony ulicy Posagu 7 Panien. W tym czasie, jako alternatywa, dostępne jest przejście pod torami prowadzące wzdłuż alei 4 Czerwca 1989 r.


Równolegle, w związku z modernizacją, nastąpią znaczące zmiany w kursowaniu pociągów Kolei Mazowieckich. Od 4 listopada do 3 grudnia zamknięty zostanie tor numer 1 na odcinku Warszawa Włochy – Warszawa Gołąbki. Ta faza prac wymusiła na przewoźniku wprowadzenie zmian w rozkładzie:


  • Odwołanych zostanie 10 pociągów Kolei Mazowieckich kursujących z/do Ożarowa Mazowieckiego.

  • 16 pociągów pojedzie trasą okrężną przez Warszawę Główną Towarową, z pominięciem przystanków: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus Północny i Warszawa Gołąbki.

  • Jeden pociąg zakończy swój bieg na stacji Warszawa Główna, omijając przystanki: Warszawa Ochota, Śródmieście, Powiśle, Stadion i Wschodnia.


Dodatkowe utrudnienia w grudniu i perspektywa końca modernizacji


Kolejne fazy prac, planowane na późniejszy okres, również przyniosą modyfikacje w rozkładzie jazdy i funkcjonowaniu przystanku Warszawa Ursus Północny. Od 26 października do 13 grudnia pociągi jadące w kierunku Błonia nie będą zatrzymywały się na przystanku. Co więcej, w dniach od 8 do 12 grudnia postój pociągów w obu kierunkach zostanie całkowicie zawieszony. W związku z tym, odwołanych zostanie sześć pociągów kursujących z/do stacji Ożarów Mazowiecki oraz trzy pociągi z/do stacji Błonie. Pięć innych składów zostanie skierowanych na trasę okrężną przez Warszawę Główną Towarową, pomijając przystanki: Warszawa Włochy, Warszawa Gołąbki oraz Warszawa Ursus Północny.


Zakończenie wszystkich prac modernizacyjnych na przystanku Warszawa Ursus Północny oraz okolicznych odcinkach linii planowane jest na II kwartał 2026 roku. Pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość, ale efektem końcowym ma być znacząca poprawa jakości obsługi w tym rejonie Warszawy.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page