top of page

Łódzka Kolej Aglomeracyjna z nową umową na integrację taryfową

Stadler Flirt ŁKA
Fot. Wikipedia I Zorro2212

Miasto Łódź zawarło umowę z Łódzką Koleją Aglomeracyjną (ŁKA) na kontynuację integracji taryfowej lokalnego transportu zbiorowego z transportem kolejowym. Wartość kontraktu wynosi 5,52 mln złotych, a jego celem jest zapewnienie pasażerom możliwości korzystania z jednego biletu na różne środki transportu w granicach administracyjnych Łodzi.


Miasto Łódź podpisało umowę z Łódzką Koleją Aglomeracyjną Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w celu dalszej integracji lokalnego transportu zbiorowego z transportem kolejowym. Kontrakt, opiewający na kwotę 5,52 miliona złotych, ma na celu umożliwienie honorowania wszystkich biletów komunikacji miejskiej obowiązujących w Łodzi, również w pociągach ŁKA. Jest to kontynuacja działań mających na celu ułatwienie podróżowania mieszkańcom, poprzez stworzenie spójnego systemu taryfowo-biletowego.


Rozszerzenie integracji taryfowej ŁKA i lokalnego transportu


Przedmiotem zamówienia jest zwiększenie integracji taryfowej oraz zapewnienie odpowiednich warunków funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w zakresie zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego. Podstawą prawną dla tej inicjatywy jest ustawa o publicznym transporcie zbiorowym oraz Uchwała Rady Miejskiej w Łodzi z 22 lutego 2017 roku. Zgodnie z jej zapisami, bilety ważne dla strefy pierwszej oraz strefy pierwszej i drugiej mogą obowiązywać również w pociągach przewoźników kolejowych, z którymi Miasto Łódź zawarło stosowne umowy. Warunkiem jest, że podróż odbywa się wyłącznie w granicach administracyjnych miasta.


Dlaczego wybrano tryb z wolnej ręki?


Łódzka Kolej Aglomeracyjna została wybrana do realizacji tego zadania w trybie zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie tej decyzji opiera się na braku konkurencji ze względów technicznych. ŁKA, jako jedyny przewoźnik realizujący połączenia kolejowe na terenie województwa łódzkiego, w tym w Łodzi, na podstawie umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, jest w stanie zapewnić efektywną organizację pasażerskiego ruchu kolejowego w regionie. Ponadto, zgodnie z prawem przewozowym, Łódzka Kolej Aglomeracyjna Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ma wyłączne prawo do przeprowadzania kontroli biletów w swoich pociągach. To sprawia, że zawarcie umowy z tym przewoźnikiem w trybie z wolnej ręki, poprzedzone negocjacjami, jest jedynym możliwym rozwiązaniem dla zapewnienia funkcjonowania zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego.


Okres obowiązywania umowy przewidziano od 1 lipca 2025 roku do 31 grudnia 2025 roku. Zamówienie nie jest finansowane z funduszy Unii Europejskiej.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page