top of page

Alstom dostarcza pierwszy pociąg dla linii metra 6-Orange w São Paulo

Pierwszy pociąg dla linii 6-Orange
Fot. Alstom

Alstom dostarczył pierwszy pociąg dla linii 6-Orange w São Paulo. Jest to część floty 22 sześciowagonowych składów, które są produkowane w fabryce Alstom w Taubaté, w stanie São Paulo. Nowe pociągi Alstom charakteryzują się konstrukcją ze stali nierdzewnej, co przekłada się na ich lekkość i mniejsze zużycie energii.


Alstom dostarczył pierwszy z 22 sześciowagonowych pociągów dla nowej linii metra 6-Orange w São Paulo. Składy te, produkowane w zakładzie Alstom w Taubaté, zostały zaprojektowane z myślą o efektywności i komforcie pasażerów. Każdy z pociągów będzie mógł pomieścić do 2044 pasażerów i rozwijać prędkość do 90 km/h. Oczekuje się, że linia będzie obsługiwać około 633 tysięcy pasażerów dziennie, co znacząco wpłynie na poprawę mobilności w mieście.


Innowacyjne rozwiązania i zrównoważony rozwój Alstom


Nowe pociągi zostały wykonane ze stali nierdzewnej, co czyni je lżejszymi w porównaniu do tych z nadwoziami ze stali węglowej. Dzięki temu zużywają mniej energii elektrycznej. Ich konstrukcja została zaprojektowana na ponad 40 lat użytkowania, co podkreśla ich trwałość. W projektowaniu składów wykorzystano Lab 4.0 Alstom, czyli laboratorium wirtualnej rzeczywistości. Pozwoliło ono na symulację realistycznego doświadczenia podróży pociągiem w środowisku wirtualnym, umożliwiając wczesne wprowadzenie korekt technicznych.


"Alstom jest liderem mobilności kolejowej w Brazylii od 70 lat, a ten projekt jest dowodem na to, że nadal inwestujemy i wprowadzamy innowacje na tym kluczowym rynku. Jesteśmy bardzo dumni, że linia 6-Orange znajduje się w naszym portfolio. Projekt ten jest kamieniem milowym w miejskiej mobilności w Ameryce Łacińskiej i wzmacnia nasze zaangażowanie w stan São Paulo i Brazylię. Dzięki 70-letniej obecności w kraju, pozostajemy oddani oferowaniu wydajnych, bezpiecznych i wysokiej jakości rozwiązań transportu publicznego. Inicjatywa ta przyczynia się również do bardziej zrównoważonego systemu i poprawia jakość życia, zwłaszcza studentów, którzy będą korzystać z linii" – powiedziała Suely Sola, dyrektor generalna Alstom Brazil.

Znaczenie linii 6-Orange dla São Paulo


Linia 6-Orange, nazywana również „linią uniwersytecką”, połączy co najmniej siedem wyższych uczelni w São Paulo, a także szkoły w pobliżu Avenida Paulista. Badanie z 2022 roku przeprowadzone przez rząd stanu São Paulo wykazało, że ponad 40% podróży na linii 6 będzie związanych z dojazdem do lub z tych instytucji edukacyjnych. Oczekuje się, że większość pasażerów stanowić będą studenci w wieku od 18 do 24 lat.


Linia metra 6-Laranja w São Paulo będzie miała długość 15 kilometrów i 15 stacji, łącząc dzielnicę Brasilândia w północnej części miasta ze stacją São Joaquim w centrum. Czas podróży skróci się do zaledwie 23 minut, co obecnie zajmuje około półtorej godziny autobusem. Projekt ten, będący największym obecnie realizowanym projektem infrastrukturalnym w Ameryce Łacińskiej, jest partnerstwem publiczno-prywatnym (PPP) między rządem stanu São Paulo a koncesjonariuszem Linha Universidade. Realizacją projektu zajmuje się firma ACCIONA, która obecnie generuje ponad 10 tysięcy miejsc pracy. Po ukończeniu linia będzie obsługiwana przez koncesjonariusza przez 19 lat.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page