top of page

Alstom dostarczy system sterowania ruchem kolejowym dla linii. W Singapurze

Mężczyzna siedzi przed wieloma monitorami w centrum sterowania metra w Maladze. Ekrany przedstawiają różne dane kolejowe, w tym układy torów, pozycje pociągów i informacje sygnalizacyjne. Logo firmy Alstom jest widoczne w prawym górnym rogu jednego z monitorów.
Fot. Alstom

Alstom dostarczy zaawansowany system Urbalis CBTC dla singapurskiej linii Thomson-East Coast Line, aby umożliwić w pełni zautomatyzowaną, bezobsługową i wysokoprzepustową eksploatację. Projekt obejmuje modernizację trzech stacji oraz przygotowanie linii do rozbudowy w kierunku nowego Terminalu 5 lotniska Changi. Inwestycja ma na celu skrócenie czasu podróży i zwiększenie komfortu pasażerów, zgodnie z planem transportowym Singapuru do 2040 roku.


Firma Alstom podpisała kontrakt z Land Transport Authority (LTA) w Singapurze na dostarczenie zaawansowanego systemu sterowania ruchem kolejowym (CBTC). Kontrakt dotyczy stacji na linii East West Line, które mają zostać połączone z przedłużeniem linii Thomson-East Coast (TELe). Wartość umowy szacowana jest na kilkaset milionów euro.


Zdjęcie przedstawiające grupę mężczyzn w różnym wieku, ubranych w koszule, uśmiechających się i gestykulujących, siedzących oraz stojących za długim stołem w jasnym, nowoczesnym pomieszczeniu. Na ścianie za nimi wisi duży monitor z wyświetlonym napisem „Letter of Award Handover Ceremony for Contract T225A”.
Alstom dostarczy system sterowania ruchem kolejowym dla linii w Singapurze / fot. Alstom

Rozbudowa linii Thomson-East Coast Line


Zakres prac obejmuje modernizację trzech stacji: Tanah Merah, Expo oraz Changi Airport, które zostaną włączone do sieci TEL. Dodatkowo, Alstom dostarczy wyposażenie dla przedłużenia linii w kierunku planowanego Terminalu 5 na lotnisku Changi. To kluczowy element singapurskiego planu transportowego Land Transport Master Plan 2040 (LTMP 2040), którego celem jest zapewnienie płynnej i kompleksowej łączności. Nowe połączenie ma znacząco skrócić czas podróży dla mieszkańców oraz turystów.


Jak podkreśla Yann Maixandeau, dyrektor zarządzający Alstom w Singapurze i Malezji:

"Alstom jest dumny z tego, że od ponad dwóch dekad wspiera rozwój kolei w Singapurze, dostarczając najnowocześniejszy tabor i systemy sygnalizacyjne, które kształtują mobilność miejską tego kraju. Ta najnowsza umowa odzwierciedla nasze wiodące kompetencje w dziedzinie zaawansowanych, bezobsługowych systemów sterowania pociągami. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy przyczynić się do realizacji wizji LTMP 2040, umożliwiając płynne, wydajne i zrównoważone podróże między miastem a lotniskiem Changi dzięki rozbudowie TEL."

Szczegóły projektu i partnerzy


W ramach konsorcjum Alstom, jako lider, dostarczy system Urbalis CBTC, który jest już z powodzeniem wykorzystywany na linii TEL. Partnerem w projekcie jest firma ST Engineering Urban Solutions Ltd., która odpowiada za system komunikacji danych (DCS) oraz drzwi peronowe (PSD). Przedłużenie linii TEL do lotniska Changi ma zapewnić szybkie i bezpośrednie połączenie z centrum miasta i dzielnicami mieszkalnymi.


Po zakończeniu wszystkich prac, licząca 57 kilometrów linia TEL będzie przebiegać przez kluczowe lokalizacje, takie jak Gardens by the Bay, Maxwell, Orchard, aż do stacji Woodlands North, gdzie będzie możliwość przesiadki na pociągi do Johor Bahru w Malezji. Dzięki nowemu połączeniu czas podróży z lotniska Changi do Marina Bay ma skrócić się z 55 minut do około 45 minut, a do Gardens by the Bay z 60 do 40 minut.


Alstom ma ugruntowaną pozycję w Singapurze, a nowy kontrakt umacnia jego obecność na tamtejszym rynku. Firma dostarczyła już system sygnalizacyjny dla czwartego etapu linii TEL, który został oddany do użytku w czerwcu 2024 roku. System Urbalis CBTC, oparty na technologii sterowania pociągami z wykorzystaniem komunikacji, jest używany na 190 liniach metra na całym świecie, w tym na 67 w pełni bezobsługowych. Rozwiązania Alstom mają przyczyniać się do wyższej efektywności operacyjnej oraz redukcji zużycia energii o 30 procent.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page