Aż 555 pociągów i Pendolino do Ustki. Sprawdzamy nowy rozkład jazdy PKP Intercity 2025/2026
- Marek Zioła
- 20 godzin temu
- 3 minut(y) czytania

PKP Intercity wprowadzi w swoim nowym rozkładzie jazdy nowości, oferując pasażerom większą liczbę połączeń krajowych i międzynarodowych. Zmiany obejmą między innymi wydłużenie tras popularnych pociągów oraz wprowadzenie cyklicznych odjazdów, co ma zwiększyć komfort i ułatwić planowanie podróży koleją. Już od połowy grudnia 2025 roku składy Pendolino dojadą bezpośrednio do Zakopanego, a latem do Ustki, co jest istotną nowością w ofercie przewoźnika.
PKP Intercity ogłasza wejście w życie nowego rozkładu jazdy na sezon 2025/2026, który zacznie obowiązywać od 14 grudnia. Podróżni będą mogli skorzystać z rekordowej liczby połączeń – aż 555, co oznacza wzrost o 50 w stosunku do poprzedniego rocznego rozkładu. Wśród nich znajdzie się 527 połączeń całorocznych oraz 28 sezonowych, co podkreśla rozwój oferty przewoźnika. Istotnym ułatwieniem dla pasażerów ma być wprowadzenie cyklicznych odjazdów na kluczowych trasach, takich jak Trójmiasto–Warszawa (co godzinę) czy Wrocław–Kraków (co godzinę), a także na trasach międzynarodowych, na przykład z Warszawy do Berlina (co dwie godziny).

Pendolino do Zakopanego i nad morze
Zimową nowością w nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity jest wydłużenie trasy pociągów kategorii Express InterCity Premium (EIP) do Zakopanego. Od połowy grudnia bezpośrednie połączenie do stolicy Tatr zapewni skład EIP kursujący z Trójmiasta. Czas przejazdu z Gdańska Głównego do Zakopanego wyniesie około 7 godzin i 1 minutę, z krótszymi czasami z Warszawy (4 godziny 19 minut) i Krakowa (1 godzina 57 minut).
W sezonie wakacyjnym relacja tego pociągu zostanie wydłużona aż do Kołobrzegu, co stworzy wygodną opcję podróży z gór nad morze jednym składem, oraz odwrotnie.
Ponadto, w sezonie letnim pasażerowie mogą oczekiwać kolejnej nowości – bezpośredniego połączenia EIP z Bielska-Białej do Ustki. To wydłużenie trasy z Gdyni umożliwi mieszkańcom województwa śląskiego bezpośredni przejazd komfortowym pociągiem Pendolino do popularnej nadmorskiej miejscowości.
Więcej pociągów ekspresowych i nowe trasy regionalne
Nowy rozkład jazdy przynosi zwiększenie liczby pociągów ekspresowych, o czym świadczy uruchomienie 15 dodatkowych składów tej kategorii na trasie Trójmiasto–Warszawa. Wzrośnie także liczba połączeń między Krakowem a Gdynią (z 7 do 9) oraz między Krakowem a Warszawą (z 13 do 14 par pociągów). Do oferty dołączą nowe połączenia ekspresowe, jak na przykład EIC Viadrina w relacji Wrocław–Warszawa przez Poznań oraz wakacyjny EIC Lajkonik, który połączy Kraków z Półwyspem Helskim.
PKP Intercity pamięta również o mniejszych ośrodkach. Mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego zyskają 5 nowych, szybkich połączeń do Poznania, skracając czas podróży do około 90 minut, czyli o około 40 minut mniej niż najszybszy dotychczasowy przejazd. Kolejne połączenie z Trójmiastem – TLK Krajna – zyska także Gorzów, Piła, Chojnice i Czersk.
Rozbudowa oferty do mniejszych miast i na Suwalszczyźnie
W wyniku wydłużenia relacji pociągów, pojawi się szereg nowych, bezpośrednich połączeń. Składy IC Fredro i IC Konopnicka, kursujące obecnie między Warszawą a Wrocławiem, od grudnia dojadą do Jeleniej Góry. Codziennie, a nie tylko sezonowo, do Szklarskiej Poręby będą jeździć pociągi IC Orzeszkowa i IC Karkonosze.
Znacząco wzrośnie liczba połączeń do Chełma, gdzie pojawi się 5 par pociągów (wzrost z 3), w tym nowość: nocny IC Uznam relacji Chełm–Świnoujście, z grupą wagonów do Berlina. Na zmodernizowaną linię nr 38 powrócą pociągi IC Rybak i TLK Biebrza, zatrzymując się w Giżycku, Kętrzynie i Korszach.
Nowym połączeniem na Suwalszczyźnie będzie IC Wigry relacji Szczecin–Wilno, które skróci czas podróży dla mieszkańców Suwałk do Warszawy do rekordowych 3 godzin 34 minut. Warto również odnotować, że pociąg IC Kossak, kursujący z Przemyśla do Kołobrzegu, zmieni kategorię na IC, oferując wyższy komfort podróżowania dzięki zmodernizowanym wagonom z przestrzenią gastronomiczną.
Komentarze